Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alla har rätt till sin åsikt men tyvärr är folk ofta väldigt osmidiga.
Jag har massor med synpunkter på mångas katter här, liksom ni har på mina. Men jag förstår inte vad man får ut av att kritisera någon annan? Ni kommer inte ändra er katthållning, jag kommer inte ändra min.
Tyvärr kommer det alltid finnas de som bara måste yttra sin åsikt oavsett vad. Lättast är att ignorera de, börjar man diskutera ger man de precis vad de vill ha.
Det man ska akta sig för är att döma andra, respektera deras åsikt så är chansen större att de respekterar din. Att kalla någon okunnig är som att be om mothugg.
Alla kattraser klarar det, även om det finns raser som är mindre lämpade för uteliv). eftersom exemplet i den här tråden är Devon så tar vi det... Det är en extremt "duglig" kattras, smidig, atletisk, muskulös och intelligent. Ett synnerligen dåligt exempel om man vill prata om raser som inte klarar av ett naturligt beteende.
svarar er allihopa.
jag tycker inte det är jämförbart med varken hästar eller hundar, de har man för ett syfta, de ska prestera.
katter däremot ska vara sällskap, det klarar vilken ras som helst.
alltså tycker jag inte att man kan anse den ena mer nödvändig än den andra.
jag tycker inte det är jämförbart med varken hästar eller hundar, de har man för ett syfta, de ska prestera.
Hur många tävlar med sina hundar? Hur många finns det inte som bara skogsrider sina hästar eller tränar bara lite ibland för nöjes skull?
Devon saknar tex en redig päls för att kunna springa ute även på vintern.
Hon har Devon Rex
Vad är en Devon Rex? Jag har inte läst hela tråden (många sidor).
vad heter din ras? Rusian blue? Jasså fäller inte de heller? Anledningen att jag köpte just cornish var för att jag inte ville ha katthår överallt, kul att höra att det finns fler raser att välja bland trots att jag har det kravet, trodde de krulliga var de enda då.