B
Borka2008
Vad skulle ni göra?
Hästen jag har fått en mugg attack. Har tydligen lätt att få det.
Har behandlat det och det ser bra ut.
Hagarna hittils har varit hyffsat bra, ganska torra.
Nu har det vräkt ner regn och hagarna som har en obefintlig dränering ser för j****kliga ut. Jag får ont i magen av att veta att detta bara är början på hösten. Det känns hemst att veta att min älskling ska stå i en gjyttig gegga, 8-12 h varje dag ända fram tills vi släpper dem på sommarbete.
Här fryser det inte alltid på så mycket, vilket gör att vi ej har tjäle.
Normalt står de ute kl 08-20 med paus för ridning/vård/ryktning etc.
Jag tycker att hästar ska stå ute mycket, så det har jag inte problem med.
Är det bättre vid väldigt dåliga hagar för hästen att stå inne lite fler timmar, eller skall man låta dem stå i geggan 8-12 timmar?
Naturligtvis så får man ju spola av benen och försöka hålla dem rena så fort de kommer från hagen. Men annars? Tips?Tacksam för ideer!
Hästen jag har fått en mugg attack. Har tydligen lätt att få det.
Har behandlat det och det ser bra ut.
Hagarna hittils har varit hyffsat bra, ganska torra.
Nu har det vräkt ner regn och hagarna som har en obefintlig dränering ser för j****kliga ut. Jag får ont i magen av att veta att detta bara är början på hösten. Det känns hemst att veta att min älskling ska stå i en gjyttig gegga, 8-12 h varje dag ända fram tills vi släpper dem på sommarbete.
Här fryser det inte alltid på så mycket, vilket gör att vi ej har tjäle.
Normalt står de ute kl 08-20 med paus för ridning/vård/ryktning etc.
Jag tycker att hästar ska stå ute mycket, så det har jag inte problem med.
Är det bättre vid väldigt dåliga hagar för hästen att stå inne lite fler timmar, eller skall man låta dem stå i geggan 8-12 timmar?
Naturligtvis så får man ju spola av benen och försöka hålla dem rena så fort de kommer från hagen. Men annars? Tips?Tacksam för ideer!