Lergigan + Primperan

Saeta

Trådstartare
Jag har ju Lergigan sen innan. Dels mot min sömn och dels mot illamåendet. Men nu har jag (äntligen!!!) fått Primperan utskrivet. Har inte hunnit använda dom än då jag inte mått illa. Ska ta vid behov. Nu undrar jag om jag kan kombinera dessa två. Alltså, antagligen kommer jag inte behöva göra det, men vill bara vara säker. Jag blir så nojjig.

Någon som vet? :)
 
Sv: Lergigan + Primperan

Har du inte berättat för din läkare vad du har för mediciner sen innan? Om du är så orolig över hur två mediciner fungerar tillsammans förstår jag inte hur du vågar lita på vad ett gäng unga främmande människor på ett hästforum har för råd.
Kolla Fass och gör det själv så du vet att det blir rätt:)
 
Sv: Lergigan + Primperan

Jo absolut, det har jag. Min nya läkare vet om vilka mediciner jag tar.
Grejen var den att jag undrade mer om jag liksom kan ta Lergigan till kvällen, men märker att jag börjar må illa på natten och tar tå en Primperan. Det var så jag menade :)
 
Sv: Lergigan + Primperan

Din läkare hade säkert nämnt om det fanns risker? Läser man om Lergigan gör det en trött/sömning och Primperan som är en tablett mot illamående brukar ha samma effekt, så extra sömning borde du ju bli, ev kanske långsammare andning eller "tyngre", men slänge du inte tar de tillsammans så borde väl det inte vara en fara,som du själv sa?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 581
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 731
Senast: Linn-Nora
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 659
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 074
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp