Ler och långhalm *bildbomb*

Glimfeather

Trådstartare
Grabbarna grus har varit i farten igen. Alltid lika glada och med benen fulla med spring.

Här leker de kapplöpningshundar
29-juni-049.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v647/endoplasmatisk/29-juni-048.jpg

29-juni-061.jpg

Det måste vara något allvarligt el på den hunden ...
29-juni-068.jpg

Tulla håller koll på sina pojkar och drog några repor hon också
29-juni-096.jpg

Ingen är så glad som en setter
29-juni-101.jpg

Sv: Ler och långhalm *bildbomb*

Tack :) Åjo, han var lagom söt efter dagens cykeltur, var lös i magen och HELA baken täckt i bajs :crazy: Tog väl ca 10 minuter att få bort allt någolunda :rofl:

Önskar jag hade en riktig kamera som kunde fånga dem ordentligt :love:

jätte fina bilder :)

Men har en fråga.. Jag planerar att köpa en Bearded när jag väl köper hund. När jag var yngre hade vi en sådan, och jag tror rasen passar mig. Men min fråga är hur mycket pälsvård (dvs hur läng och ofta) krävs för att kuna ha dem långhåriga?

//Dea

När de fått vuxenpälsen räcker det oftast med att borsta dem varannan/vartredje vecka. Sirius kan jag borsta en gång i månaden utan att han blir särskilt tovig. Fram tills de är undefär 2.5-3 år är det mer jobb med pälsen, 1-2 ggr i veckan får man räkna med då om man vill ha dem långhåriga. Det är inte jättemycket jobb alltså.

Hehe sötnötarna :love: :D Den är så bra bilden på Tulla på vägen "Va? jag?" :D Hon har förövrigt varit med hela dagen på jobbet idag, men vid lunch gick hon in på chefens kontor och somnade under hans skrivbord, hon tyckte han hade bättre jobb än jag :angel:

Ok tack:)
Är nog tveksamt om jag skulle kunna ha den långhårig ändå..
Eftersom jag vill ha med den i stallet, och pappa är hästalergiker, så måste kunnas bada (och torka!) så fort jag skall hem..

menmne.. har ju inte ens flyttat hemifrån än, så den dagen den sorgen kanske..;) fast det är alltid intressant att lära sig saker :)

Oj, vad jobbigt att behöva tvätta hunden varje dag! De drar hem mycket skit och hästlukt om man är i stallet mycket. Drar åt sig all skit man kan tänka sig, pälsen är som filt så hoppar de i en gyttjepöl blir det badkaret och minst två omgångar såpa :rofl: Sist det hände stod jag över badkart i säkert 45 minuter, hade ingen känsel i ryggen sen. Man tycker ju att de kan ligga i hallen och torka så ramlar skiten av ... men nej, tro mig jag har försökt.

Senast ändrad:

Nej, tänker därför inte skaffa hund förens jag flyttat..
Men min pappa gillar hundar, och skaffar jag en kommer jag ju vilja ta med den ut till dem ibland oxå :) Så nått bad i veckan lär det ju bli :crazy:
Och då är det ju tyvärr lite lättare att ha dem klippta...
Men somsagt, det dröjer noig tyvärr ett par rår tillsdess...

Vilka härliga bilder. Det är ljuvligt att se pälsen fladdra när en beardis springer.

Ja, då finns det inget vackrare än en beardis :love: Dock inte på de här bilderna när han är oborstad och alldeles gaaaalen :D

Ja, då finns det inget vackrare än en beardis :love: Dock inte på de här bilderna när han är oborstad och alldeles gaaaalen :D
Det är bara du som tänker så. Han älskar detta livet oavsett om du borstat honom eller inte. Han bryr sig inte.

Oj, vad jobbigt att behöva tvätta hunden varje dag! De drar hem mycket skit och hästlukt om man är i stallet mycket. Drar åt sig all skit man kan tänka sig, pälsen är som filt så hoppar de i en gyttjepöl blir det badkaret och minst två omgångar såpa :rofl: Sist det hände stod jag över badkart i säkert 45 minuter, hade ingen känsel i ryggen sen. Man tycker ju att de kan ligga i hallen och torka så ramlar skiten av ... men nej, tro mig jag har försökt.
Och trots 45 minuter över badkaret så ligger det en liten grushög där dom legat och torkat.

Nej, herregud, han vill vara skiten och oborstad, tovig är han inte för fem öre. Och nu är han nybadad tack vara min lillasyster :love:

Och trots 45 minuter över badkaret så ligger det en liten grushög där dom legat och torkat.

:rofl: :bow:

Eftersom jag vill ha med den i stallet, och pappa är hästalergiker, så måste kunnas bada (och torka!) så fort jag skall hem..

Jag tycker det låter som att du ska ha en retriever... ;)

Bara kasta en tennisboll i närmsta vattensamling och hunden är "ren". Sen torkar den snabbt på utvald plats att smutsen faller i det närmaste helt magiskt av...! *tadaaa*

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka