leopard kise

lis1e

Trådstartare
där ska finnas ngn ras som är en blandning av katt och leopard. har prickar och stora blå ögon. man får tydligen bara ta in dom i sverige om de är leoparder i 4e eller 5e ledet.

vet ngn vad jag menar för katt?? vill gärna se bild!!!

Sv: leopard kise

Nja, nu har du nog fått lite fel information.
Skulle gissa på att det är Bengalen du tänker på, men den är inte alltid blåögd.

Och det är inte vanlig leopard, utan en Asiatisk leopardkatt. Stor skillnad. Bengalen är en mycket vacker katt som finns i en maskad version, eller snö som den heter då. Då är den blåögd. Är den inte snö är den heller inte blåögd utan har annan färg på ögonen.

happ... det kan hända att du har rätt. hoppas att jag får se dom här katterna snart ivf, för en i grannskapet föder upp såna!

den var ju lite najsig. dom hon hade (som jag pratar hon) tar hon ca 10,000 för.. kan det stämma att det är bengaler då?

Ja, dom är lite dyrare än vanligare raskatter. Det man bör tänka på gällande Bengal är att det är en aktiv ras. Dvs kräver en hel del stimulering inne och många ställen att klättra på.
Det är väl bara och ringa och fråga om du får hälsa på? Du lär ju aldrig få se nån ute, förutom i rastgård eller på balkong.

Fast så lika är dom inte tycker jag. Bengalens färg med sitt glitter är ju outstanding, Ocicaten är ju mycket mer orientalisk. Inte så konstigt eftersom den är framtagen med hjälp av siames.

Att ocin skulle vara lugnare håller jag inte med om. De är aktiva raser båda två. Bengalen är mycket mer spektakulär med sitt mönster och sin päls, ocis är mer en "prickig katt" mina ögon.

Det finns ganska många bengaluppfödare numera, och priserna har sjunkit för sällskapskatterna (dvs de som kanske inte har färger eller mönster som är bra nog att passa på utställning)

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
869
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 590
Senast: cirkus
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 208
Senast: escodobe
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 956
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel