• Avel
  • Trådstartare Trådstartare jiowana
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 789
Sv: Lemon

har träffat på två lemonhästar, båda ston.

den ena är väldigt fin modell på, feminin och lätt, en riktig modern sporthäst. där är mamman ponnykorsning, e' Flamingo u' NF-sto
Väldigt mild, nyfiken och social i humöret, trevligt steg och bra hoppteknik fast med lite dålig framåtbjudning.
Dock lite stirrig, men på det stora hela en väldigt trevlig häst!

Den andra känner jag inte lika väl, har bara sett "live" en gång men det är en kompis som äger den. Det är en häst som efter vad jag förstått är lite tuffare i humöret, ganska så skarp, men hoppar å andra sidan riktigt trevligt :p

Jag har träffat på några stycken som varit stora, bastanta och gansla drulliga. Någon av dem har hoppat riktigt bra, men uppfödaren till den sa själv att hon ALDRIG skulle hoppa en bana med den, det vore självmordsförsök... Några av dem har jag skott och jag kan inte påstå att nån av dem hjälpte till att hålla benet uppe :smirk:

Träffat en lemon avkomma som var stoooor(hennes mamma var oxå stor), däremot var hästen otroligt ouppfostrad & elak.Försökte sparkas & bitas om vartannat, gick bara att leda med kedja & man fick vara 2 st i boxen för att sätta på täcke, dvs en som höll i hästen så den inte vände sig å sparkade.Men detta är ju bara min dåliga erfarenhet..

Liknande trådar

Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke... 2
Svar
25
· Visningar
1 677
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 167
Senast: Piaff
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 513
Senast: Freazer
·
Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg... 2
Svar
34
· Visningar
2 388
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka