lil-sis

Trådstartare
Vad har Ni för leksaker?
Klätterträd?
Klösgrejjer?
Vad sover katterna i?

Bilder tack!

:D

Mina leker som galningar med allt, känner att jag kanske skulle behöva investera i ngt mer, de har en klösmöbel från Ö&B och en tunnel och de är flitigt använda men det är i vardagsrummet/sovrummet, kan inte ha dem där varje natt för de leker sådant så jag kan inte sova (och sovkamraten tål dem inte riktigt) och då tänkte jag utöka arsenalen och ha i kök och hall också och behöver lite inspiration.

Och tips på vart man kan hitta sakerna (PM då antar jag :bow: )

Sv: Leksaker

Har en klöspelare som tyvärr sällan används, funderar på att införskaffa ett klätterträd. Katterna sover där dem vill sova, ingen speciell plats men dem blir utestängda från sovrummet nattetid. Leks gör det mest med pälsmöss, bollar och det dem nu råkar hitta på golven. :D Och så laserpekaren förstås! Det är den mest uppskattade leksaken för två av tre kissar och de kan jaga runt den i evigheter. Något jag skulle satsa på är att köpa en sådan och så t.ex. leksaker som man kan hänga från dörrhandtag, och bäddar som man kan placera högt beläget, katter gillar ju att ha koll och hoppa från nivå till nivå.

Blir inte katter galna av laserpekare? När jag lekte lite med en sådan med våran katt gick han och letade i flera dagar efteråt vart den lilla röda pricken tagit vägen :eek:

Galna och galna, lika mycket som dem blir av att jaga en mus. :p Dem har kul helt enkelt, bara man aktar sig för att lysa dem i ögonen med strålen så är det ingen fara och gärna något man kan uppmuntra så dem får ordentlig motion och stimulering.

Ingen brist på vare sig motion eller självstimlering i min lilla flock :rofl: Kanske blir lugnare när de två minsta blir äldre men just nu är det fullt ös. Märkte idag vid kloklippningen att de motionerat av lite vikt på den "gamla" också (och hon är inte tjock).

Den gamla sover gärna högt (eller allra helst i soffan), de andra två inte lika petiga, sover gärna på golvet.

Leksaker: Pingisbollar, varav en är klädd med folie. Fiskespö med mus. Liten fjäderboaliknande vippa. Aluminiumfoliebollar. Laserpekare. Tunnel från Rusta.
Klösgrejer: En stuga med en klöspelare ovanpå. En klöspelare med tre "liggnivåer".
Sovställen: Väldigt sällan i ovanstående stuga. Oftast i ena fönstret, soffan, min säng, köksstolen eller mitt på golvet.

Våra katter har flertalet bollar, råttor och annat, men det de föredrar är "icke-katt-grejer".
Katt nr ett är tokig i tepåsar och näverbitar. Förut hade hon ett skosnöre med en tepåse i änden som hon drog runt överallt.
Katt nr två leker inte så mycket med saker, utan finner mest nöje i att paddla runt på golvet med klorna ute så hon inte kommer nånstans. Att låtsas bli rädd är hennes grej. Förut hade hon en hårsnoddsperiod.

DSC_0012c.jpg

DSC_0017b.jpg

DSC_0029b.jpg

DSC_0076.jpg

Denna lilla råtta på klösmöbeln satt inte kvar länge

DSC_0562.JPG

Roar sig i babygymet

Liknande trådar

Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 383
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 749
Senast: AnneB
·
Katthälsa Hej! Jag har äntligen lyckats övertala min sambo om att vi behöver en katt i hushållet! *segerskratt* Men självklart när man får ett...
Svar
12
· Visningar
1 580
Katthälsa Vill höra om andras erfarenheter/kunskap runt kräsna katter. Vet att det inte är ovanligt att de blir såna, men varför, och finns det...
2
Svar
24
· Visningar
6 488
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Tråden för spår