Leksaker som INTE går sönder

Sv: Leksaker som INTE går sönder

Jag har två rottisar och de är ju också kända för att mala ner saker i strimlor... men de fick ett "däck" av min mamma i hjulklapp. Inte ett riktigt utan ett sådant man kan köpa i en djuraffär (dock inte med kampsnören i, utan helt vanliga runda, svarta), de finns i olika storlekar och håller jättelänge. Visst efter att tag går de sönder men mina hade sina i flera veckor!

Ja så ser det ut!!!:idea:
Inte exakt samma mönstring eller märke, men väldigt likt!
Borde finnas att hitta i vanliga djuraffärer!

Knapplån.

Jag försöker också hitta den ultimata leksaken, och har hört talas om en "Staffeboll" från USA, som uppfödare har till sina Staffar, Amstaffar och APBT's.

Här i Sverige finns dock inte som håller än så länge. Kongs, gummidäck, pipleksaker, kampsnören, gosedjur.. Min Amstaff har provat allt. Det som håller längst är bildäck och mc-däck, men dom går sönder dom med.
Han har totalslaktat några stycken redan.

*allmänt kl*

När jag jobbade i djuraffär med hundgrejjor kunde jag bli helt knäpp på de som köpte de här plyschleksakerna i blått, grönt, rött och gult. (Fanns ben, tärning och boll tror jag.)

Dessa köpte folk till schäfer, rottweiler och staffmixar och kom in och gnällde på att det gick hål på dem!

Att man blir less om en kong går sönder kan jag förstå, men en vadderad kudde med plysch på liksom.....:crazy:

Min vovve käkade upp en sån gosefotboll som var typ större än honom som valp redan:d:eek:
(inte bra alls, men den var plötsligt borta en dag, & vart kunde den vara i en tvåa...)
Han tar sönder ALLT.:crazy: Utom däcket!!!:)

Ja, jag skulle då aldrig få för mig att gnälla i djuraffären över att min "kamphund" slaktar en liten fotboll i plysch.. Jag menar, vem som helst med lite sunt förnuft fattar att en hund större än miniminiformat tar sönder en sån på några minuter, om den är en bitare.

Jag köper såna pipleksaker när jag hittar billigt någonstans, eftersom jag vet att han älskar dom, men dom håller inte länge. Så det är liksom inte värt att slänga ut en hundring på en leksak som man vet dör så fort man kommit innanför dörren. Då lägger jag hellre den hundringen på märgben som håller lite längre ;)

Älskar min lilla hund :love:! Han har sina leksaker i en evighet! (vilket är ett stort problem för jag älskar köpa grejer till han :angel: ).

Det enda jag har problem med är hitta pipleksaker där pippen är riktigt fast klistrad ?! :mad: Det tar två minuter sen har den åkt in i leksaken . Vissa tillfällen har jag pettat ut pippan klistrat på den ordentligt men man vill ju kunna köpa något som stannar kvar!
Vist man stör sig ibland på allt pippande men då plockar jag hellre undran leksaken.

Här är gamla gosedjur,tennisbollar och allt som pipper skit kul :D!

Mvh
Emma

Men så roligt att få sådan respons, det verkar ju vara en fråga som fler än jag ställer sig.
Jag var i "min" hundaffär idag och frågade efter däcket, de hade det inte med skulle se om de kunde köpa in det :bump:
Tack för alla tips :)
Måste bara tillägga att SJÄLVKLART så älskar jag min hund hur många leksaker han än tar sönder :love:

attack_1199627394.jpg

här är en favvoleksak där faktiskt(!) halva hunden ännu finns kvar :)

*kl*

Min hund älskar dessa "plysch" leksaker med pip eller bröl i :rofl:
Han äter aldrig ett tuggben :eek: eller ett märgben :eek::eek:. Men dessa gosdjur slaktar han nästan direkt men han har faktiskt ett stort zebraliknade djur med långa ben med pip i som han bara slaktat till hälften. När han hämtar den ser man hur han letar efter benen med pipen kvar. :D Kroppen med brölet försvann fort men jag knöt ett bomullssnöre runt så den brölar fortfarande efter två månader. :D
(han fick den i julklapp)

Finns inga leksaker som inte går sönder, så är det bara!
Jobbar själv i djuraffär och gillar inte direkt frågan, inga leksaker håller för att man ska gnaga på det, vissa mer och vissa mindre men man gnager på tuggben och leker med leksaker!

Ja men om leken går ut på att döda döda slita:devil::rofl:

Däcken är SUVERÄNA i jämförelse med alla andra leksaker - ur slaktasynpunkt. Ja och så tamprep då!

Grymt bra är ju också de där konerna man fyller med godis - inte märket kong, utan hårdare plast.

Mjukdjur har vi gett upp. Blir alldeles för mycket slaktavfall som hamnar ÖVERALLT!

fast däcket vi köpte har en tamp fäst i det...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka