Leker era barn?

FannyN

Trådstartare
Min 12 åring leker aldrig och har inte gjort på flera år.Han umgås med kompisar väldigt mycket och har oftast någon tjej och jag tycker inte de är som jag och mina vänner var när vi var 12.
Vi byggde kojor ända upp i högstadiet och sen iof drack vi öl i dem men själva byggandet var viktigt,vi rotade runt i containrar och ibland lekte vi med barbie och klädde ut oss och red runt i villaområdet,barnsligt värre.
Detr finns inte på kartan för sonen,de pratar och hänger över filmer eller xboxen eller wii eller sitt med telefonerna.
Ibland kan de iof cykla lite.Och lite skate. Hans relationer till tjejer är så mogna,helt fnissfria och de gör saker som åker till stan med bussen och kollar i affärer fullständigt klädtokiga eller åker och badar eller chillar hos varandra.
Idag berättade han att de ska åka in till Örebro och äta sushi nån dag,typ sånt som jag gör.
Jag skulle vilja veta om era barn hur de var eller är i den åldern.
 
Sv: Leker era barn?

Min tolvåring leker. Han leker krig, han leker med bilar, han cyklar med sina kompisar på deras "dirybikes", han bygger med lego.
Han ritar och spelar spel.

Samtidigt gillar han att vara ensam, han gillar att vara hemma själv, på helgerna när det ringer kompisar så säger han ofta nej till att träffas för att han vill vara hemma.

Han spelar också x-box och dataspel då de kan vara onlinde och samtidigt ha en dialog, de sitter även på skype ch snackar och spelar.

Med sina tjejkompisar har han picknick, cyklar, spelar tennis ibland, (annars ogillar han sport, framförallt de som kräver laganda...och han har svårt att förlora, så han undviker sådana situationer)
De går ut med hundarna eller sitter och snackar/fikar.

Jag tycker min son är rätt barnslig, men samtidigt trygg i att gå sin egen väg.

Ungar äver verkligen olika i den här åldern. Var med klassen på deras klassresa för en kort tid sedan.

Några av grabbarna satt och byggde små barkbåtar och grävde i sanden, mendans andra ägnade sig åt att hångla med tjejerna...
 
Sv: Leker era barn?

När jag var på sonens skolavslutning så slogs jag av hur olika killarna är (födda 95). En del ser ut och beter sig som små tonåringar medan den andra delen nog är som min son (och mimus verkar det som). Min son bryr sig inte direkt om kläder/frisyr, umgås han med tjejer så leker dom (spelar wii/PS, hoppar studsmatta), han gillar att cykla och spela fotboll och bygger också med lego och "leker".
 
Sv: Leker era barn?

Tack ska ni ha för svar.. ja det är verkligen olika i klassen när jag tänker efter,men de som leker träffar jag tyvärr aldrig.
Min plutt är en riktig tonåring,med vredesutbrott och allt. Bråk om pengar utetider och hur ofta det är rimligt att klippa sig. Tjaffs om klädesplaggen men har nu enats kring att med dyra jeans och skor kan man ha mera normala tröjor till vardags varvat med Lyle&Scott och Lacoste.Parfymångorna är tunga och rummet som var en svinstia är numera rent för tjejernas skull.

12 år...var tog min bebbe vägen??

Men det är mysiga stunder ibland han är klok som en bok för det mesta och snäll.
 
Sv: Leker era barn?

Nu har jag inte pojk utan en flicka men hon är också 12. Skulle jag bara nämna ordet leka skulle hon förmodligen ge mig en blick som förintade mig föralltid. Alla fina barbisar och dockhuset har stått på vinden i över ett år nu.
Hela dagarna ägnas åt att avhandla bdb, sms, vilken som har nya skor och vilken kille som är snyggast denna veckan.
Trist är det men förmodligen oundvikligt hade jag vetat detta hade jag kalvat vartannat år:laugh:
 
Sv: Leker era barn?

Nej man får passa sig för vad man säger,vi har ett gudomligt bad här i byn och där hänger ju sonen trots vädret..jag råkade säga i telefonen till en vän att Alex går väl snart till sannabadet och plaskar..herregud jag trodde inte att man kunde få så mycket skäll utan att bli en våt fläck..PLASKAR vem fan över tre år plaskar...:D
 
Sv: Leker era barn?

Där har vi min fjortonåriga flicka också. Men mitt i all tonårsmedvetenhet så kan hon och kompisarna bralla runt här hemma ibland. Då bygger de hinder på gräsmattan och hoppar runt själva, eller springer och lånar grannens minishettis och leker med henne. Eller så bygger de små världar till marsvinen. Min dotter, och de flesta av de vänner hon har, har inte övergett barnavärlden riktigt än. Det är jag väldigt glad för, för de har så mycket glädje och bekymmersfrihet där. Men andra stunder så är de som "vilka andra tonåringar" som helst.. då har all barnslighet försvunnit. Jag kommer att sakna barnet i min dotter, som är den yngsta av fem. Som tur är har jag den nioåriga sonen som jag hoppas kommer att leka ännu några år :love:
 
Sv: Leker era barn?

KL
Min son säger ju inte heller att han leker med sina kompisar. Det är jag som benämner det lek.
Själva säger de "vara med en kompis", "göra något med kompis" osv. Däremot när han är med sin hamster, eller med de andra djuren, då säger han leka.

Han har också börjat ha koll på kläder och hårspray, han stylar frissa varje dag innan skolan.
Däremot har det inte varit anspråk på märkeskläder annat än Björn Borg kallingar. Men vi bor på landet så kanske är vi lite off.

Tjejerna i klassen däremot är väldigt medvetna om kläder och smink, deras sminkväskor på klassresan fick mig att svimma. Jag har under min livsläng aldrig ägt så mycket smink och krämer och gud vet vad som dessa tjejer hade.

Kanske är det för att vi bor på landet, och allt ligger en bit i från, men min son har aldrig tjafsat om tid att komma in när han varit ute med grannar eller hos kompis, utan alltid accepterat när jag kan hämta.

Att han skulle få hänga nere vid badet på kvällstid finns inte på min världskarta om jag själv inte kunde vara med.
 
Sv: Leker era barn?

MIn son är nog ganska lik din ! Men jag tror att min unge är ett år äldre.

Han LEKER inte heller med sina kompisar - utom då de leker med just hunden !
Mest är det dataspel, men en hel del fotboll, studsmatta och cykling ute i skogen eller hastighetstestningar och sånt blir det också. Han har också en radiostyrd bil som han gillar att "leka" med - den är en värsting.

Han är måttligt intresserad av tjejer än så länge - även om del tjejer hänger lite efter honom. När det gäller kläder och sånt är han bestämd på att de måste vara sköna - märken skiter han i.
 
Sv: Leker era barn?

Jag har en son som är 13,5 år, han kan fortfarande krypa runt på golvet och köra sina traktorer. :p Ändå kör han riktiga traktorer väldigt ofta nu mera, men leksakstraktorerna får tjänstgöra ett tag till. Kan bli annorlunda när han börjar högstadiet "inne i stan" nu till hösten.

Dottern däremot, 12 år, leker inte lika mycket. Men det händer att hon leker med sina Sleichhästar.
 
Sv: Leker era barn?

Nu är ju min dotter bara 9...men jag kan tänka på framtiden ibland (ofta) när hon kommer upp i den åldern. Det går så fort!
Men man märker det redan nu ,i väldigt små portioner dock, vad som komma skall:crazy:
Hon kan ge mig kommentarer som får mig att känna mig som en hedenhösmamma!
Fast vi leker fortfarande tillsammans oxå. Med hennes Barbie,My little ponys och pet shop. Vi gör affärer och klär dom till fest osv.
Vi kan va mitt uppe i en lek så säger hon " nä, nu måste vi sluta för det är Hannah Montana på tv" (lr nått). Och jag " Men näää, vi som höll på så fint här"(för jag är mitt uppe i att klä barbie för bal) Svar: "Men mamma, vi kan fortsätta en annan dag,för sen ska Sofie och jag faktiskt ha sminkparty"

Tji fick jag:eek:
 
Sv: Leker era barn?

Vi kan va mitt uppe i en lek så säger hon " nä, nu måste vi sluta för det är Hannah Montana på tv" (lr nått). Och jag " Men näää, vi som höll på så fint här"(för jag är mitt uppe i att klä barbie för bal) Svar: "Men mamma, vi kan fortsätta en annan dag,för sen ska Sofie och jag faktiskt ha sminkparty"

Tji fick jag:eek:
Kanske ett bevis på att även vuxna har ett lekbehov som behöver bli tillfredsställt lite då och då! ;):D
 
Sv: Leker era barn?

Ah, en till nattuggla;)

Jag tycker det är ganska kul att leka med barbie och ponys faktiskt. Göra frisyrer och klä dom "moderiktigt",:p
Men det är samma när vi sitter och målar lr pysslar ihop. Det slutar alltid med att jag sitter kvar och fortsätter ensam och dottern gör ngt annat:D
 

Liknande trådar

Tjatter Vi är ju alla vuxna här så nu är det kanske läge att fundera på hur ni var som barn? Vad pysslade ni med när ni inte sov?:D Var ni ett...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 760
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp