Cherarriduracell
Trådstartare
Nu är det dags för mig att sätta igång min häst på riktigt efter lång tids vila pga skador. Senaste skadan var kotledsinflammationer fram som behandlats och läkt och nu funderar jag på, för att lugna mina egna nerver, om jag skulle ge något ledstödjande tillskott under igångsättningen? Kotledsinflammationerna kom sannolikt pga rastning på lina under förra igångsättningen då han var lite för vild för att sitta upp på direkt, men nu har vi ändrat flera faktorer runt (längre hagtid, större hage, frisk nog för att ha kompis i hage) så nu slipper jag longera för att slippa riskera liv o lem vid uppsittning och kan rida rakt fram i skogen istället för att nöta på volt på bana. Så just de faktorerna till skadan är borta i alla fall men som sagt, för mina nerver vore det skönt att "göra vad man kan" och ge nåt ledstödjande tillskott.
Så nu till frågan - vilka är bäst? En del av mig vill ge något med karenstid för det känns som att det är en bevisat effektiv substans medan andra halvan av mig gärna ger något utan karenstid så jag kan fortsätta ge tillskottet även när han är såpass igång att tävling är aktuellt, om vi nu får komma dit vill säga. Vad hade ni gett? Effektivt och gärna kostnadseffektivt är mina kravspecar.
Så nu till frågan - vilka är bäst? En del av mig vill ge något med karenstid för det känns som att det är en bevisat effektiv substans medan andra halvan av mig gärna ger något utan karenstid så jag kan fortsätta ge tillskottet även när han är såpass igång att tävling är aktuellt, om vi nu får komma dit vill säga. Vad hade ni gett? Effektivt och gärna kostnadseffektivt är mina kravspecar.