W
Whiskey
Glucosamin, chondroitinsulfat, msm... Allt för ben o leder. Vilka preparat innehåller 1 el flera av dessa ämnen? Hur stor är koncentrationen? Hur mycket ska ges per dag? Har du gett det o hur tyckte du att det var?
Det är ju rena djungeln numera i tillskottsfoderbranchen. Är ute efter att hitta bäst o effektivast medel för pengarna.
Ridsport o dyl tidningar svämmar ju över med annonser av ledtillskott. Är de effektiva?
Har själv under åren provat på hästarna följande:
Bioglucomin , biofarmab, glucosamin, köper på EKO
Biosynov , biofarmab, chondroitinsulfat.köper på EKO
MSM , biofarmab, msm, köper på EKO
(kan inte få min dator att vilja öppna pdf-filerna som anger innehållet)
På EKO finns även glucosamnin från Emin, men den har inte samma formel som biofarmabs. Jag fick förklarat för mig av en kompis som är sjuksköterska att den inte är lika effektiv. Stämmer det? Nån som vet?
gluco-flex , TRM-ireland, glucosamin + msm, 4,5l 1300:- i falsterbo,
. . funderar på att ge Stride MP 20g/dag istället från samma tillverkare
per 20 g per 1 kg
Glucosamine HCl 6,250 mg 312,500 mg
Methylsulfonylmethane 3330 mg 166,500 mg
Chondroitin Sulphate 125 mg 6,250 mg
cosequin , ?, glucosamin, köpt via veterinär för ngr år sedan
Jag tycker gluco-flex o ffa cosequin gett resulat. Men det sistnämnda är väldigt dyrt (ja, de är de iofs allihop...) o då frågar man sig om de dyraste är bäst eller?
Det är ju rena djungeln numera i tillskottsfoderbranchen. Är ute efter att hitta bäst o effektivast medel för pengarna.
Ridsport o dyl tidningar svämmar ju över med annonser av ledtillskott. Är de effektiva?
Har själv under åren provat på hästarna följande:
Bioglucomin , biofarmab, glucosamin, köper på EKO
Biosynov , biofarmab, chondroitinsulfat.köper på EKO
MSM , biofarmab, msm, köper på EKO
(kan inte få min dator att vilja öppna pdf-filerna som anger innehållet)
På EKO finns även glucosamnin från Emin, men den har inte samma formel som biofarmabs. Jag fick förklarat för mig av en kompis som är sjuksköterska att den inte är lika effektiv. Stämmer det? Nån som vet?
gluco-flex , TRM-ireland, glucosamin + msm, 4,5l 1300:- i falsterbo,
. . funderar på att ge Stride MP 20g/dag istället från samma tillverkare
per 20 g per 1 kg
Glucosamine HCl 6,250 mg 312,500 mg
Methylsulfonylmethane 3330 mg 166,500 mg
Chondroitin Sulphate 125 mg 6,250 mg
cosequin , ?, glucosamin, köpt via veterinär för ngr år sedan
Jag tycker gluco-flex o ffa cosequin gett resulat. Men det sistnämnda är väldigt dyrt (ja, de är de iofs allihop...) o då frågar man sig om de dyraste är bäst eller?