*Ledsen långt*

S

Skrållis

Jag och vovvan min verkar vara förföljda av otur.
I Februari skar hon sig i tassen, fick sy 5 stygn och en tids bandagering och annat pyssel men det är hon helt läkt ifrån och har inga men. Men resten:
Hon har i år blivit påhoppad två gånger helt oprovocerat av en Schäfer hanne hemma, en gång av en shäfertik på pappas jobb denna gång också oprovocerat.
Igår släpper min kompis ut henne ur bilen i tron om att stallägarens tik var instängd (Vilket hon inte var, och kommer nerrusande). Dom börjar naturligtvis slåss och det tar ett tag innan vi kan sära på dom. Resultat : två djupa sår i frambenet vet kommer ut och syr direkt i stallet, ett sytt med femstygn det andra gick inte att sy för det var en "ficka" på det och vet var orolig för att det skulle bli en böld. Såren ser fina ut men jag kan inte lämna henne ur sikte då hon får av sig både tratten och en munkorg som jag lånat på fem röda.

Idag är hon piggare och har inte så ont. Men hon morrar så fort hon bara ser en hund på avstånd. Så nu är jag super rädd att min lilla tjej som alltid annars har kommit så bra övverens med andra hundar har blivit rädd och osäker. Vad gör man?? Träffar andra hundar först som jag vet att hon älskar och ser hur det går ?
Till saken hör också att nästa helg är det blandis utställning, jag har sett fram i mot det hela året. Men kan vi vara med ? Med stygn och fula sår ? Och pallar hon för alla hundar? Det kan ju iof sig vara bra träning ?
Jag utsätter henne inte för nått obehag (hon går först av allt ) men det skulle vara så himla kul att få visa upp henne.
:cry: :cry: :cry:

Stackare.. Min vovve var väldigt otursföljd när hon var 1-2 år. Hon sprang ner för ett litet berg, ramlade, "voltade" i ormbunkar. När hon kom tillbaka såg jag att hon hade fått ett stort fult hål på bogen, man kunde se luftstrupen! :O Det blödde inte, konstigt nog. Snabbt som attans tog pappa henne till närmsta djursjukhus. Under tiden gick jag och kolla vad hon hade gjort sig illa på. Det visade sig vara ett mycket gammalt cykelhjul (eller liknande) som hade en stor, rostig och tjock "spik" som stack upp. Veterinären sa att om den hade kommit 4 mm längre in hade vovven min dött :'(

Har du pratat med schäferns ägare? Inte så kul om samma hund attackerar, det måste ju vara nåt fel på den hunden.

Schäferns ägare är pratat med, det var när ägarens flickvän hade honom lös som han kom ångande runt hörnet och slog ner min tik som inte hann fatta vad som hände. Han bet henne aldrig men ställde sig över och morrade. Dom har flyttat nu så ett problem mindre :crazy:

Du har 14 dagars karens på de flesta antibiotika, så om hon får det får hon inte ställas ut.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 348
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 507
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 739
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 690
Senast: Pancakes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka