Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja visst har det.Nidorina skrev:Jag har alltid hävdat att uppfostran av hund, barn och häst har vissa likheter
Mina barn ringer inte hej vilt till mobiler heller.Exempel: mina barn får exempelvis inte ringa till kompisars mobiler från vår fasta telefon, om det inte finns särskilda skäl till det förstås. De uppfattar nog oss rätt ofta som "snåla". Men så har vi heller ALDRIG varit helt utan pengar vid månadens slut
mandalaki skrev:Fast du löste ju situationen, eller hur? Det du tyckte var obehagligt var att folk glodde på dig, låter det som. Och det tror jag att du bar med dig hemifrån, barn i Grekland tillåts ta MYCKET plats (för att uttrycka det milt ). Fast på Antiparos är det ju många svenska småbarnsföräldrar, det kanske var de som stirrade på dig.
Även mamman i reportaget hade ju blickarna på sig. En del kritiska, andra deltagande. Själv skulle jag titta beundrande
Inte_Ung skrev:Och de blir faktiskt ordentligt glada och de vågar inte tjata om en massa saker, för det finns risk för att de får dem.
Och då så måste de ju ha grejjerna på sitt rum, och det blir TRÅNGT!
Så de är noga med att välja vad de ber om att få, för de vill faktiskt inte ha allt även om det låter så.
Min dotter fick till sin födelsedag en väl tilltagen summa pengar att handla för.
Och så fick hon skjuts till affärerna där hon skulle handla.
Hon kroknade innan pengarna tog slut.
Det var ju jobbigt att välja vad man helst ville ha.
Det hon lyckades med att köpa var bara bra grejjor faktiskt.
Nidorina skrev:Min svägerska gjorde faktiskt en bra grej tycker jag. Hennes äldsta (då kanske 6 år) tog en stooor godispåse i affären och slet upp den (uträkning: så att mamma MÅSTE köpa den åt henne). Mamman sa inte ett pip om det, betalade påsen, och gav den sedan åt kassörskan och sa "varsågod, här får du vår godispåse"
Det var faktiskt sista gången som den tjejen bar sig åt såhär i affären...
Nidorina skrev:Äh, nu spårar jag ur lite, detta handlade ju om ledarskap och inte om ekonomi