Led/muskelproblem, vad är bäst ?

tott

Trådstartare
Det finns ju en uppsjö av olika preparat man kan ge för att smörja lederna och hålla musklerna i trim. Nu vill jag veta era åsikter och erfarenheter av de olika preparaten så som Glucosamin, Biosynov, Flexijoint m.fl

Har också hört att Glucosamin kan vara av ondo för fånghästar p.g.a. sockret (glukos). Har ni hört nåt sånt ?

Sv: Led/muskelproblem, vad är bäst ?

har själv inte använt preparaten än..(skall inhandlas idag) fick rådet av min kotknackare att använda gluckosamin och "ren" e-vitamin till hästarna för lederna....

Använder EquiFlex som veterinärena säljer.
MSM, kondrit, glucosamin

Ska vara bra men man blir ruinerad!
1200:- för sista lådan med 30 doser i!
1:a 30 dgr 1 dospulver om dagen sedan 1 dospulver varannan dag.

Är inne på 2:a lådan eftersom min häst är behnadlad för kotled, knäledsinflammation.
Jag tror på det stenhårt, hon verkar piggelinus nu!

Min häst får glucovett! Innehåller glucosamin, kondiotrin och msm. Kostar ca 600kr och räcker i ca tre månader!
Innan gav jag min andra häst biosynov men helt utan effekt på den hästen.

Var köper man Glucovet ?

Jag är lite fundersam på glucosamin-preparat just pga det där med fångrisken. Ingen som vet mera ?

tott skrev:
Var köper man Glucovet ?

Jag är lite fundersam på glucosamin-preparat just pga det där med fångrisken. Ingen som vet mera ?

Det där med fångrisken har jag aldrig hört något om. Jag har gett glucosamin preparat till många olika hästar och aldrig haft några fång problem. Tror att man kan beställa glucovett via internet eller så finns det i välsorterade hästaffärer. Sök på glucovett på nätet!

Var till ortens lansbruksaffär igår och där hade de bara Cartivet och Glucosamin. Killen på affären vet att jag har en fånghäst och han rekommenderade inte de preparaten, just pga den stora mängden socker. Köpte istället djävulsklo.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Har läst massa trådar men inte riktigt fått de svaret jag letat efter. Har en 9åring med artros i knän, märks inte alls, men vill...
Svar
17
· Visningar
4 014
Senast: Elisha
·
Foder & Strö Har kollat runt på marknaden (och här på forumen) för att försöka hitta vilket som är det bästa fodertillskottet som man kan ge en häst...
2 3
Svar
41
· Visningar
12 001
Senast: ZorréZaid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar