Ser några annonser då och då där ägaren varken säljer eller lånar ut, utan leasar ut hästen. Någon som vet vad ungefär detta innebär? Betyder det att jag betalar för allt vad hästen kostar som om den vore min egen + en avgift för själva hästen, typ som en hyra/avbetalning? Och vad brukar isåfall den avgiften ligga på, baseras det på hästen utbildning/värde? Leasar man bil brukar ju massa saker ingå i månadskostnaden men nånting säger mig att det kanske inte riktigt funkar så med hästar
Såklart kanske väldigt individuellt men jag kollar på lite olika alternativ till egen häst då jag inte har kapital till att köpa tävlingshäst och undrar om en leasing skulle vara förmånligare/mer seriöst/bättre avtal än att vara fodervärd (tyvärr dåliga erfarenheter med fodervärd samt att det är svårt att hitta tävlingshäst på foder), eller om det typ är samma sak bara att man betalar ytterligare?
Såklart kanske väldigt individuellt men jag kollar på lite olika alternativ till egen häst då jag inte har kapital till att köpa tävlingshäst och undrar om en leasing skulle vara förmånligare/mer seriöst/bättre avtal än att vara fodervärd (tyvärr dåliga erfarenheter med fodervärd samt att det är svårt att hitta tävlingshäst på foder), eller om det typ är samma sak bara att man betalar ytterligare?