Vad gör man i Sundsvall?

gul_zebra

Trådstartare
Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro? Finns det någon växtbutik med gröna växter som inte är typ Blomsterlandet/Plantagen? Nåt kul museum som kan rekommenderas? Annat?
Jag kommer inte ha tillgång till bil så jag lär hålla mig centralt eller med bussförbindelser :)

Tar gärna emot tips för hemresan också, då åker vi Sundsvall - Borlänge med bil och är hyfsat flexibla i färdväg. Vi stannar gärna och kollar på tex historiska ruiner, kyrkor, gamla järnvägsgrejer eller kul växtbutiker på vägen :)
 
Finns en lokal liten butik, Sundsvall Chocolate House, som jag besökte när jag var i Sundsvall ett par dagar. Ligger centralt :) fikade på en supergod kladdkaka och mycket god latte, köpte med smaksatt kaffe och chokladpraliner också.
 
Gå på Tant Anki och Fröken Sara och ät lunch. 😊
Sedan finns det en lite gullig hantverksbutik som heter Made in Medelpad att kika i. Köpte en superfin liten tovad tavla där en gång.
Ett besök på Kulturmagasinet för att kolla in både om de har konstutställningar där och se de historiska utställningarna kan vara lite roligt.
Tror det kan gå buss upp till Norra Bergets friluftsmuseum, iaf en bit upp dit. Finns en trevlig hantverks- och hantverksmatbutik där och lite gulliga djur. Jag som gillar getter brukat åka dit för att stå och kolla på dom lite.
 
Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro? Finns det någon växtbutik med gröna växter som inte är typ Blomsterlandet/Plantagen? Nåt kul museum som kan rekommenderas? Annat?
Jag kommer inte ha tillgång till bil så jag lär hålla mig centralt eller med bussförbindelser :)

Tar gärna emot tips för hemresan också, då åker vi Sundsvall - Borlänge med bil och är hyfsat flexibla i färdväg. Vi stannar gärna och kollar på tex historiska ruiner, kyrkor, gamla järnvägsgrejer eller kul växtbutiker på vägen :)

Definitivt Mobackes trädgårdscenter i Bollnäs på vägen hem! Se till att det finns plats i bilen bara :angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp