Russis

Trådstartare
Har för mej att det funnits en sån tåd tidigare, men hittar inte den...
Hur mycket svårare är LC:2 än LC:1? Jag har sett vilka vägar man rider och så, men jag menar hur mycket strängare är domarna när det handlar om t ex hästens form o s v?

Sv: Lc:2

Domarna dömer inte LC:2 annorlunda än LC:1, båda är LC och hästen ska gå i LC-form.
Det som jag personligen upplever som större svårigheter i LC:2 är att travvolterna ligger på kortsidorna istälet för långsidorna (det är svårare att pricka storleken rätt när man ska vara 2,5 m innanför spåret på långsidorna än när man ska vara mott emellan medellinjen och andra långsidan) samt att man före och efter halten inuti programmet går på medellinjen (domaren ser bättre om man inte har hästen helt rak eller om man inte lyckas gå på rak linje). Rörelserna i sig är inte svårare utan just var de är placerade.

Sv: Lc:2

Har bara ridit LC:2 en gång. Den domaren dömde hårdare än den som dömde LC:1. Skillde ca 10%. Osäker på vem som hade "mest rättvis" bedömning. Tyvärr hon som dömde LC:2 tror jag...

Själva programmet e inte så där jättekul. LÅNGA vägar men färre varv på volt i galopp. Å andra sidan så ska du fatta mitt framför domaren...

Liknande trådar

Skola & Jobb Läser en artikel i tidningen där en man belåtet berättar hur han slutat jobba, flyttat från storstaden till en mindre stad. X hade...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
8 162
Senast: Thaliaste
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 102
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Och mitt livs historia, fortsätter.... för att ingen ska ta illa åt sig och börja diskutera om hur elak, dum och otrevlig jag är, så...
Svar
0
· Visningar
443
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 426
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar