Låtval till dressyrprogram?

L

LilyAnne

På söndags ska jag tävla och fick ryttarmeddelandet skickat till mig. Där hälsar domaren att man får välja en låt att rida sitt program till om man vill. Detta är något jag känner att jag vill utnyttja! Har ni några bra tips? Vilken låt kan få en att prestera max? ;)

Sv: Låtval till dressyrprogram?

Vilket program är det du ska rida?
Mycket enklare att komma med förslag.

Om jag minns rätt så är det ganska mycket trav i den va?

Ja, det skulle jag nog vilja säga att det är, nästan ett helt varv runt fyrkanten i fri resp mellanskritt också.

jag skulle valt nån uptempo om du behöver energi i hästen och nån lugnare om hästen har massor med energi själv... men framförallt nåt du själv gillar... nåt som får dig att rida riktigt bra helt enkelt:idea: ...

Ta nåt som du tycker om och gör dej allert och glad. På så sätt smittar du av dej på hästen. Är det mycket trav ta nåt så passar in för travtempot. Ser alltid trevligt ut.

Hmm, jag är ju mer av en rocktjej men kunde inte komma på något av det jag verkligen gillar bäst som också skulle passa att rida program till. Bra tips med lite energilåt, det behöver vi då ett av våra tusen problem är att hästen tappar mycket energi och jag rider ineffektivt när vi tävlar. *funderar*

Jag är en sucker för akustisk musik. Men som andra skrivit, ta något du själv gillar! :) Lycka till!

Det värsta är att när jag tänker efter så rider jag oftast till "Lugna Favoriter" när jag rider i ridhuset hemma och har radion på....hjälp mig med bra energilåtar!! Jag behöver tips!

Jag rider till Metallica - Enter sandman, eller Marilyn Manson - Personal Jesus.. jag älskar att rida till dessa låtar! :)

Hmm, istället för Marilyn Manson kanske Depeche Modes orginalversion av Personal Jesus kunde vara ngt *funderar* Tack för tips!

Lordi - Hard rock hallelujah :D :D Eller typ ngt Metallica aktigt?

Det spelar inte så stor roll vilken genre det är, det är låten i sig som är det viktiga.

TINA TURNER - SIMPLY THE BEST!!!!!!!! :cool:

Den känns mer som den hör hemm på en prisutdelning :) Känns lite väl kaxigt att komma med!

Lordi låter ju rätt kul måste jag säga, synd att den bara är tre min lång, men jag får väl bränna den flera gr efter varandra :-)

nej det är ju jättepampigt att rida till den!!!!! Annars kanske flashdance what a feeling?

Liknande trådar

Dressyr Frågan ser ni ovan: Om du fick skapa ett dressyrprogram, hur skulle det se ut? Vore roligt om ni skulle skriva några generella krav ni...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 557
Senast: Habina
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
890
Senast: Gunnar
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Red_Chili
·
Utrustning Igår föll dottern av nya hästen, och jag inser att vi behöver komplettera vår garderob med en airbag. Ni som har sådan när ni rider...
Svar
0
· Visningar
264
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama