Lättskrämsel?

Enya

Trådstartare
Är ni lättskrämda eller är ni lugnet själv som en skräckfilm inte ens kan skrämma? Vad skrämmer er i så fall?

Jag är lättskrämd vad gäller när folk överraskar mig med något, det roar folk rätt bra! I ärlighetens namn vill jag dock nämna att jag inte hade varit så lättskrämd om jag haft fullgod hörsel. Jag hoppar högt varenda dag jag jobbar just eftersom några där ännu inte har förstått att jag inte hör så bra alltid. De flesta har förstått att min hörsel inte är ok (efter att ha skrämt mig massor med gånger) och avger numera små ljud när jag är i närheten. :o

Vad gäller skräckfilmer och liknande så kan inte jag titta på sånt, jag bara drömmer om det och är verkligen mesig! Jag tittar på tvserien The Walking Dead och har ibland fingrarna framför ansiktet för det är så äckligt med alla zombisar som slänger sig fram och tuggar på folk. Men det är min favoritserie så jag står ut, ibland kan det bli lite för mycket av det goda dock... Ibland kan jag tänka "äsch, det är ju bara en film" men så sitter jag där med håret rakt upp i förskräckelse....

Min svärmor har berättat att en gång när min man var tonåring satt hon och hans två systrar och tittade på en skräckis. De här tre är så otroligt lättskrämda och de hade en kudde redo för ansiktet när det blev för tufft. Min man smög upp bakom dem och när han var alldeles intill så skrek han. Jag hade så gärna velat se det, kan säga att de nästan kissade på sig alltså! :rofl:

Ja jag är lite elak ibland!

Sv: Lättskrämsel?

min sambo har fått mig att förstå att anledningen till att jag blir överdrivet skrämd är att jag inte andas ordentligt när jag ser en skräckfilm. man lixom kniper magen och andas bara ytligt och då upplevs allt mer panikslaget. så jag brukar tänka på att andas med magen när jag ser något jag upplever som skrämmande och läskigt.

nu blir jag inte skrämd lätt. bor i ett äldre hus på landet och enligt familjemedlem, så finns här spår från det förflutna. har även bott i ett torp långt bort från närmsta granne. dock har jag aldrig blivit så skraj som när jag såg filmen the ring tex.

Jag hatar skräckfilmer för det är så äckligt förutsagt o man kan inte göra nåt, men jag är inte rädd för annat, att dra en grävare med en häst allt det går, att åka atmosfear, hoppa bungy, forsränna etc etc -...men skräcfilmer , det tittar jag INTE på

Lite olika, tror jag. Ibland kan jag vandra runt här utanför huset i mörkret och pyssla med hästarna hur lugnt och avslappnat som helst. Men ibland tror jag att det lurar spöken och mördare i varenda mörka hörn...:D

Nej, tittar INTE på skräckfilmer. Då blir jag hispig i veckor efteråt... ;)

Lite olika, tror jag. Ibland kan jag vandra runt här utanför huset i mörkret och pyssla med hästarna hur lugnt och avslappnat som helst. Men ibland tror jag att det lurar spöken och mördare i varenda mörka hörn...:D

Nej, tittar INTE på skräckfilmer. Då blir jag hispig i veckor efteråt... ;)

Det där känner jag igen! När jag eldar med ved i vedpannan måste jag gå ner i källaren och jag måste alltså gå ut om för att komma dit. Heeeeemskt ibland, jag känner mig verkligen iakttagen som om nån mördare ska studsa fram och ta mig :o

Jag hatar skräckfilmer för det är så äckligt förutsagt o man kan inte göra nåt, men jag är inte rädd för annat, att dra en grävare med en häst allt det går, att åka atmosfear, hoppa bungy, forsränna etc etc -...men skräcfilmer , det tittar jag INTE på

Bungyjump och sånt vill jag testa! Dock ej forsränning för det är ju vatten.... Men det hade varit häftigt! Så jag ser mig inte som så jättefeg egentligen.

min sambo har fått mig att förstå att anledningen till att jag blir överdrivet skrämd är att jag inte andas ordentligt när jag ser en skräckfilm. man lixom kniper magen och andas bara ytligt och då upplevs allt mer panikslaget. så jag brukar tänka på att andas med magen när jag ser något jag upplever som skrämmande och läskigt.

nu blir jag inte skrämd lätt. bor i ett äldre hus på landet och enligt familjemedlem, så finns här spår från det förflutna. har även bott i ett torp långt bort från närmsta granne. dock har jag aldrig blivit så skraj som när jag såg filmen the ring tex.
Det måste jag nästan testa, det med andningen! Men då måste jag se en skräckis ju... och jag är ju ensam :nailbiting:

Oh, The Ring såg jag också, ångrar det. Jag har aldrig varit så rädd och mått så dåligt som efter den filmen. Så fort jag ser något konstigt likande eller så så slår jag över till en annan kanal. Jag vill INTE råka ut för den igen. Och jag mins nog inte ens vad filmen egentligen handlar om, vad det var som var så skrämmande?

Jag är lättskrämd. Både när folk skrämmer mig medvetet och när något oväntat sker, skuggor etc.

Läskiga filmer slutade jag titta på i högstadiet eftersom jag blev handikappad av det. Kunde inte sova, vara ensam hemma, gå ut i mörker osv.

När jag hade hunden kunde jag sova även då jag var ensam hemma eller singel. Men nu när hunden flyttat till mina föräldrar så sover jag jättedåligt när min pojkvän inte är hemma/hos mig. Det är jäkligt störande. Jag är rädd för spöken och allt möjligt men skärper mig när nån är med, även djur.

I stallet är jag dock inte rädd alls, antar att det handlar om att jag måste bete mig inför hästen. Synd att jag inte har kvar den attityden när jag kommer hem :o

Är totalt knäpp efter skräckisar som paranormal activity.
Zombieskräckisar och sånt går men inte såna paranormala filmer.
Kan inte sova alls sen..

(Jag blev rädd för min egen tröjärm häromveckan när den var upprullad och gled nerför armen :rofl: och då hade jag inte ens sett en skräckfilm :) )

Jag har varit fruktansvärt lättskrämd och haft jättelätt för att skrämma upp mig själv men av nån anledning så har det vänt.
Jag är fortfarande ganska spattig, lite som hästarna så där, om det kommer nåt oväntat så hoppar jag till men det tror jag beror på att jag ofta gå i min egen lila värld liksom, ouppmärksam.

Men det ska mycket till innan en film tex skrämmer mig. The ring och Saw gjorde mig mörkrädd (av the ring vågade jag inte ha på tvn och av Saw vågade jag inte kliva upp ur sängen) men å andra sidan så var det ju länge sen nu så jag vet inte om det skulle påverka mig lika mycket idag.
Förut vägrade jag skräckfilm för jag blev livrädd, nu sitter jag bara å fnyser åt eländet och skrattar åt de klanrövar som blir dödade typ.

Jag älskar skräckfilmer, OM jag tittar med någon som kan beskriva det läskiga i detalj och jag kan gömma mig bakom en kudde :D

Som ni kan tänka er så orkar ingen med det och försöker jag kolla ändå så tänker jag bara på filmen i en vecka efter och är rädd hela tiden.

I verkligheten är jag mest lättskrämd om något oväntat händer som om någon hoppar framför mig. Annars är jag rätt så lugn.

Jag blir inte rädd för skräckfilmer eftersom jag tycker att film ger en alldeles för distanserad känsla, jag får inte ut något av att vara åskådare (The Grudge undantaget, av någon anledning klarar jag inte av att se den där Kayako utan att må dåligt). Däremot kan jag påverkas något helt otroligt mycket av riktigt bra skräckspel, där Amnesia: The Dark Descent är ett praktexempel. Det krävdes ett antal pauser innan jag faktiskt vågade spela igenom det. Detsamma med SCP: Containment Breach. Ger mig fruktansvärda obehagskänslor.

Sedan kan jag, likt de flesta, hoppa till av jump scares, men jag ser det inte som att jag blir rädd. Rädsla för mig är djupare än en spontan reaktion.

Jag tillhör dom kolugna,men jag är skottberörd och så hatar jag folk som ställer sig och glor i köksfönstret utan att knacka på det,det är livsfarligt med tanke på att man gör varm mat där och då är det inte läge att rycka till.

Jag är din motsats Enya!
Inte lättskrämd för fem öre. Sällan någon som kan skrämma mig genom att "hoppa fram" (däremot skrämmer jag ibland han jag bor med på det sättet; han är oerhört lättskrämd).

Skräckfilmer är bland det bästa jag vet; helst zombies eller vampyrer. Blodiga filmer med avhuggna händer, läskiga vålnader eller annat ser jag mer som komedier.

Däremot kan jag skrämmas lite av en riktigt riktigt bra thriller.

Och jag kan bli skrämd av saker som händer IRL. Om man t ex råkar komma jättenära att köra av vägen eller något sånt; DÅ blir jag rädd.

Jag är din motsats Enya!
Inte lättskrämd för fem öre. Sällan någon som kan skrämma mig genom att "hoppa fram" (däremot skrämmer jag ibland han jag bor med på det sättet; han är oerhört lättskrämd).

Skräckfilmer är bland det bästa jag vet; helst zombies eller vampyrer. Blodiga filmer med avhuggna händer, läskiga vålnader eller annat ser jag mer som komedier.

Däremot kan jag skrämmas lite av en riktigt riktigt bra thriller.

Och jag kan bli skrämd av saker som händer IRL. Om man t ex råkar komma jättenära att köra av vägen eller något sånt; DÅ blir jag rädd.

Men björk, vad hemskt :D

Vi är verkligen motsatser! Kul!

Jag tillhör dom kolugna,men jag är skottberörd och så hatar jag folk som ställer sig och glor i köksfönstret utan att knacka på det,det är livsfarligt med tanke på att man gör varm mat där och då är det inte läge att rycka till.

Gör folk det? Är folk så korkade??

Jag blir inte rädd för skräckfilmer eftersom jag tycker att film ger en alldeles för distanserad känsla, jag får inte ut något av att vara åskådare (The Grudge undantaget, av någon anledning klarar jag inte av att se den där Kayako utan att må dåligt). Däremot kan jag påverkas något helt otroligt mycket av riktigt bra skräckspel, där Amnesia: The Dark Descent är ett praktexempel. Det krävdes ett antal pauser innan jag faktiskt vågade spela igenom det. Detsamma med SCP: Containment Breach. Ger mig fruktansvärda obehagskänslor.

Sedan kan jag, likt de flesta, hoppa till av jump scares, men jag ser det inte som att jag blir rädd. Rädsla för mig är djupare än en spontan reaktion.

The Grudge, den har jag nog aldrig sett men folk pratar om den. Den är alltså väldigt väldigt hemsk?

Jag är en spattig person, om man kan beskriva det så, som lätt hoppar till så där :D Stod framför tvn i kväll och plötsligt hördes ett brak och jag hoppade jäkligt högt :o

Jag älskar skräckfilmer, OM jag tittar med någon som kan beskriva det läskiga i detalj och jag kan gömma mig bakom en kudde :D

Som ni kan tänka er så orkar ingen med det och försöker jag kolla ändå så tänker jag bara på filmen i en vecka efter och är rädd hela tiden.

I verkligheten är jag mest lättskrämd om något oväntat händer som om någon hoppar framför mig. Annars är jag rätt så lugn.

Så där gör en kompis och jag ibland, det är så praktiskt!! Över skype till och med :D

Liknande trådar

Äldre Ja, det gör ju jag har jag förstått nu efter drygt en vecka. Det är riktigt intressant, är "bara" 11 år sedan jag senast bodde i en...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
9 450
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar