Lättlagat salt tilltugg

miniea

Trådstartare
Jag kommer att ha min sista arbetsdag på nuvarande jobbet nästa vecka, och då hade jag tänkt bjuda på något till kaffet. "Problemet" är att på den här arbetsplatsen är det vanligt att man har både någonting salt och någonting sött som man bjuder på. Det söta vet jag redan vad det ska bli men jag skulle behöva tips på något lämpligt och enkelt salt tilltugg. Känns som jag har noll idéer, på mina tidigare jobb har det alltid bara varit någon kaka eller liknande men nu borde jag komma på något salt också..
Kraven som jag har är:
- Kunna göras en eller t.o.m. två dagar på förhand
- Helst vara kallt (finns en ugn på jobbet där jag kan värma upp något, men jag har inte riktigt tid att grädda där)

Funderat på små tunnbrödsrullar eller pizzasnurror, men jag vet inte hur goda de senare är som kalla? I och för sig skulle jag ju säkert kunna värma upp dem i ugnen så att de skulle bli lite roligare men som sagt, helst något kallt.

Tips emottages tacksamt! :)

Kanske krustader med någon smarrig mjukost/skagenröra i?
Eller bruschetta-kex med en röra av tomat, fetaost, havssalt, och peppar på, mumma och lagom salt.:d

Ett späkefat med olika typer skivat korv och olika saltade och lufttorkade skinkor med några goda vit mögel ostar och salt kex till, gärna gröna oliver också. Om du vill kan du skära korv, skinka och ost i tärningar trä dem på en tandpetare tillsammans med en oliv.

Gör en röra av Philadelphiaost, strimlade soltorkade tomater och knaperstekt bacon, lägg i krustader.

Eller snurror av smördeg och Västerbottenost.

Jag kommer att ha min sista arbetsdag på nuvarande jobbet nästa vecka, och då hade jag tänkt bjuda på något till kaffet. "Problemet" är att på den här arbetsplatsen är det vanligt att man har både någonting salt och någonting sött som man bjuder på. Det söta vet jag redan vad det ska bli men jag skulle behöva tips på något lämpligt och enkelt salt tilltugg. Känns som jag har noll idéer, på mina tidigare jobb har det alltid bara varit någon kaka eller liknande men nu borde jag komma på något salt också..
Kraven som jag har är:
- Kunna göras en eller t.o.m. två dagar på förhand
- Helst vara kallt (finns en ugn på jobbet där jag kan värma upp något, men jag har inte riktigt tid att grädda där)

Funderat på små tunnbrödsrullar eller pizzasnurror, men jag vet inte hur goda de senare är som kalla? I och för sig skulle jag ju säkert kunna värma upp dem i ugnen så att de skulle bli lite roligare men som sagt, helst något kallt.

Tips emottages tacksamt! :)

Smördegsfläta! Superenkelt och jättegott. http://kurera.se/victorias-flatade-forratt/

Köp färdig smördeg. Klipp kanterna så du kan göra en fläta (se länken). Fyllningen kan man variera! Jag brukar steka purjolök och paprika av olika färger. Sen lägger jag i fyllningen tillsammans med tärnad kassler och fetaost. Fläta, pensla ev med ägg och baka den i ugnen. Den kan stå i kylen en dag eller två och är jättegod kall. :)

Kanske lite väl matigt men man behöver ju bara ta en liten bit. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka