Lättfödda hästar

B

Black_Moon

Nu har ja en liten undran.. Ni som har lättfödda hästar, va får dom för mat och hur mkt? Jag känner en som har en nordis som är väldigt lättfödd, han får endast hö om dagarna. Vad är det bäst att ge mer om inte höt är på topp i värdena? Han blir tydligen riktigt pigg oxå om han får kraftfoder så de har hon uteslutat. Hoppas ni förstår min lilla undran och har kloka svar att ge :p

Sv: Lättfödda hästar

Det beror ju helt och hållet på vad det är för näringsvärde på höet. De flesta hästar klarar sig utmärkt på enbart hö om det är av bra kvalité.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 304
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 868
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 079
Senast: super
·
Foder & Strö Skall se om jag kan ta ett nyare kort på henne. Detta är från april. Men hon har lagt på sig rejält nu. I vintras va hon lite för smal...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
8 788
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka