Lättar samling i galopp?

K

Krulidut

Hyr en nordis korsning (engelskt f och island om det säger nått :p )
ska rida han 1 år frammåt nu.

skulle vara roligt om man kom till en lättare samling i galoppen, bara så han kortar steget något .

kan ha honom i form i alla gångarter, galoppen jobbar vi med ännu..
- och om jag får tips om hur jag ska börja samla galoppen så kommer jag inte redan imorgon testa utan håller fortfarande på att bygga mer ryggmuskler.

han kan sammla bra i trav, ökningen har både han och jag provblem med då jag tvivlar på att han är utb. i ökningar i någon gångart..
har försökt öka (kan på andra hästar så jag har gjort både ökning och svårare sammling.) men det blir lätt att han bara släpper allt och springer ifrån arbetet. (tips där oxå gärna.)

vi övar mycket uppförsbackar i samlad trav och i form villket han visserliugen tycker är jobbigt men har sätt resultat i bak och ryggmusklerna .

har gjort även det i skritt.

//anna

Sv: Lättar samling i galopp?

Jo

se till att hästen är i jämnvikt, rak, och rid den i possition (dvs rätta in framdelen på bakdelen) - sedan kan du börja korta galoppen

Sv: Lättar samling i galopp?

just vad han har lite svårt för, antar att dte blir lättare när han har fått mer muskler i rumpa och rygg.

Liknande trådar

Träning Jag har en stor valack född 2018 där vi har stora problem med att få till galoppen. Han är stor, närmre 180 och ganska tung. Mentalt en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 765
Senast: banani
·
Träning Hej! Jag känner att jag skulle vilja utöka mina och min hästs kunskaper inom dressyren då vi ska pausa hoppningen ett tag. Min häst...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
11 012
Senast: WildHorse
·
Islandshäst Hej hästvänner! Jag rider en väldigt fräsch, 19 årig islandshäst som kan bli superflott, men själv har jag inte lyckats få fram den...
Svar
2
· Visningar
2 706
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 195

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka