Lätta ridskor som även är sköna att promenera med...

Har någon av er provat ariat med stålhätta? Tycker att hööks jodphurs med stålhätta är jätte klumpiga. Ariat ser inte fullt så stora ut, upplevs kanske annorlunda?
Ariat är en klass för sig! :love: Jag använder mina Ariat Jodhpur Heritage Steel Toe både privat och i stallet och de är absolut inte klumpiga jämfört med Mountain Horse eller Hööks skor med stålhätta.

Jag har Ariat Heritage steel toe, fick dom i present i somras, super sköna skor! Jag har speciella fötter så jag behöver extra stöd och det får man verkligen i en ariat sko. Däremot vet jag inte om jag har varit oförsiktig och klumpig men mina är fula, "kantstötta" och repiga på tårna, antar att jag slår i dom lite här och där :angel: Har haft ett par andra nätta stålhätteskor men Ariat tar priset, pga komforten! Jag är alltid svettlök om fötterna men jag upplevde Ariat som lite för varma i sommarvärmen.

Ja det blir väl lätt så när man har skor i stallet. Mina skor jag har nu är ett par inte allt för billiga från hööks och där släppte sulan efter någon månad bara. Dock så är dom väldigt sköna också så jag har behållt dom.. Nu är det hål in till tårna så verkligen dax att köpa nya :D

Ska prova ett par från ariat då!

Ariat är inte sköna någonstans, passar inte mina fötter. Men snygga!
Hästurin ska man akta sig för om man har läderskor (eller stövlar).

Jag har ett par Mountain Rider Classic, som sett till utseendet borde vara varma men jag har haft dom i Spanien i + 30 grader och det var såklart varmt men inte olidligt. Tänker man bara använda skorna i Sverige tror jag att det är lugnt! Tycker inte dom är klumpiga heller, bara om man har väldigt smala stigbyglar. Skönaste skorna jag ägt! (får alltid skoskav annars)

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 487
Senast: valy
·
Utrustning Jag märker jag kunna behöva ännu lite mer comfort vid långa uteritt. Har ett par ariat barnyard som är bra, skönare än mina jodphurs...
Svar
0
· Visningar
422
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 166
Senast: lillamy73
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har egentligen i flera år lockats av tanken på att vistas i en stuga utan el och indraget vatten, för att känna på hur det kändes...
Svar
0
· Visningar
790
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka