Lätta ridskor som även är sköna att promenera med...

Fossing

Trådstartare
...finns det? Känns som att jag startar en sådan här tråd varje vår, men jag har inte hittat rätt ännu!

Jag vill ha ett par svala skor att rida i på sommaren. Eftersom jag går mycket och har känsliga fötter vill jag även att de ska ge bra stöd vid promenad. Har funderat på typ Ariat Endurance-skor (Terrain kanske?) men 1500 för ett par skor känns lite väl över min budget!

Några tips på liknande som inte kostar skjortan?

I värsta fall får jag väl köpa ett par stadiga gympaskor och tåhättor till stigbyglarna men helst vill jag ha "ridskor". :)

De är ju inte en modell som Ariat Endurance, men jag håller med @FailGirl ! Har dessa året runt och tycker de fungerar jättebra på sommaren (och på vintern), lätta och smidiga både på marken och i sadeln.
Bekväma att traska runt i och lätta att ta på/av.

Mina är helt ok, blir sällan så varm att jag svettas mer än vanligt om fötterna på sommaren. Tar ur sulorna på sommaren, kanske stålhättorna kyler?

...finns det? Känns som att jag startar en sådan här tråd varje vår, men jag har inte hittat rätt ännu!

Jag vill ha ett par svala skor att rida i på sommaren. Eftersom jag går mycket och har känsliga fötter vill jag även att de ska ge bra stöd vid promenad. Har funderat på typ Ariat Endurance-skor (Terrain kanske?) men 1500 för ett par skor känns lite väl över min budget!

Några tips på liknande som inte kostar skjortan?

I värsta fall får jag väl köpa ett par stadiga gympaskor och tåhättor till stigbyglarna men helst vill jag ha "ridskor". :)
Ariat Devon pro. När jag satte fötterna i mina gamla skor efter att jag använt dessa ett par veckor började jag garva och undrade hur jag någonsin tyckte att de gamla skorna var sköna. Dyra, javisst men om du tar hand om dem håller de flera år.

Mina är svala på sommaren, tycker jag iallafall. I o för sig svettas man , men det är ju normalt oavsett skor. Tycker dom andas och man blir inte sådär sjöblöt :)

Ariat är helt oslagbara. Jag har haft mina sedan 2011 och använt dem dagligen året runt och de är fortfarande i väldigt bra skick. Visst var de inte billiga men med tanke på hur länge de har hållit tycker jag att de är väl värda prislappen: jag skulle nästan säga att de vore värda en dubbelt så stor prislapp!

Jag har alltid haft Mountain Horse Easy rider Classic, men tror modellen är på utgång. De funkar i stallet och ett par har även varit med på vandring till bergsgorillorna i Rwanda.

https://www.hooks.se/ryttare/skor-stovlar-chaps/ridskor/jodhpur-classic-crw-1?att=MzY=

Dessa skor har jag, Älskar verkligen dom. Kan gå i skolan, 8 - 16 utan problem! Stela i början ofc men jäkligt sköna när man gått in dom :D Den är dom jäkligt sköna att rida med, Höga skaft som ger super stöd för fotledena :D
De är verkligen supersköna, men inte lika svala som MH Easy Rider.
Jag har Jodhpur på vår och höst, och Easy Rider när det sommar.

och jag som hittade världens skönaste sko på hööks, har provat hela sortimentet flera gånger om, hittade till slut någon för 399kr som är så otroligt skön. Skulle ta fram länk men de verkar inte finnas kvar? så tråkigt. Får åka till butik och se om de finns kvar så jag kan köpa mig ett par när nuvarande tar slut.

Ariat Devon pro. När jag satte fötterna i mina gamla skor efter att jag använt dessa ett par veckor började jag garva och undrade hur jag någonsin tyckte att de gamla skorna var sköna. Dyra, javisst men om du tar hand om dem håller de flera år.

Håller med. Ariat ska vara överlägset bäst. Ja, de är dyra, men man får ju lite vad man betalar för.

Har någon av er provat ariat med stålhätta? Tycker att hööks jodphurs med stålhätta är jätte klumpiga. Ariat ser inte fullt så stora ut, upplevs kanske annorlunda?

Har någon av er provat ariat med stålhätta? Tycker att hööks jodphurs med stålhätta är jätte klumpiga. Ariat ser inte fullt så stora ut, upplevs kanske annorlunda?

Jag har Ariat Heritage steel toe, fick dom i present i somras, super sköna skor! Jag har speciella fötter så jag behöver extra stöd och det får man verkligen i en ariat sko. Däremot vet jag inte om jag har varit oförsiktig och klumpig men mina är fula, "kantstötta" och repiga på tårna, antar att jag slår i dom lite här och där :angel: Har haft ett par andra nätta stålhätteskor men Ariat tar priset, pga komforten! Jag är alltid svettlök om fötterna men jag upplevde Ariat som lite för varma i sommarvärmen.

Jag har haft aria och de var sköna men varma och blev slitna på utsidan väldigt fort, jag är klumpig.
Föredrar hikingskor. Bekväma, vatten och stryktåliga.

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 487
Senast: valy
·
Utrustning Jag märker jag kunna behöva ännu lite mer comfort vid långa uteritt. Har ett par ariat barnyard som är bra, skönare än mina jodphurs...
Svar
0
· Visningar
422
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 166
Senast: lillamy73
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har egentligen i flera år lockats av tanken på att vistas i en stuga utan el och indraget vatten, för att känna på hur det kändes...
Svar
0
· Visningar
790
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka