Lätta, hållbara hingstar

Sv: Lätta, hållbara hingstar

Glen Kronos då? är ju efter Enjoy Lavec, är han virrig? ingen aning om hans förvärvning såklart, men en tanke bara. är ju en bra mamma på honom.

Glen vet jag inget om, men efter vad jag har hört (vilket ju inte behöver vara rätt) ska Enjoy Lavec-hästarna var lite överambitiösa och stirriga.

Viking Kronos hade varit mumma. Men han är för dyr och dessutom fullbokad.

Jaggen lämnar nog för skarpt (min egen fölunge inräknad - annan mamma). Kadabra har de höjt till dubbla priset i år, så han blir också för dyr tycker jag. Synd för annars funderade jag på honom. Har en annan märr dräktig med honom i år, men till ett annat pris då än nästa år.

Är sugen på Mr Pine Chip. Betäckte franska märren med honom i år, men hon tog sig inte tyvärr. Fortfarande kär i den hingsten (även om många andra ratar honom). :love:

Jag är inte så rädd för linjeavel på Super Bowl.

Revenue gillar jag inte alls tyvärr. :(

Hon är maidensto, men jag är inte rädd för fryst.

Så kan det vara, man måste känna för hingsten också.

Mr Pine Chip är väl inte fel?

Jag skulle nog inte ta en fransk hingst om stoet har så pass mycket humör som du beskriver att ditt sto har.

Kadabra lämnar stora/rejäla hästar har jag hört!

Igor Brick, det blir väl balanserad linjeavel på Super Bowl, kan i och för sig också bli stort, men Igor är väl inte så stor!

Usch, vad svårt det är. Hade gärna tagit Kadabra, men han är som sagt lite för dyr nästa år.

Här kan man inte snacka inavel i alla fall. :D :D :D Men hur ska man veta om Kesaco är bra i aveln?

General du Pommeau hade varit spännande, men då måste jag skicka henne till Frankrike och det vill jag inte. Annars var han hyfsat billig nästa år (3500 euro).

Hållbarhet på Look de Star?

De äldsta avkommorna är ju bara tre och man kan ju höra sig för med de svenska tränarna som har dem om hållbarheten, om man är intresserad!

Hans egen hållbarhet var det säkert något fel på eftersom han inte gjorde så många starter som äldre, men det får man ju försöka ta reda på, det kan ju ha varit andra problem infektioner och dylikt också!

Kul med en snygg fuxhingst tillgänglig i alla fall!

Viking Kronos hade varit mumma. Men han är för dyr och dessutom fullbokad.

Jaggen lämnar nog för skarpt (min egen fölunge inräknad - annan mamma). Kadabra har de höjt till dubbla priset i år, så han blir också för dyr tycker jag. Synd för annars funderade jag på honom. Har en annan märr dräktig med honom i år, men till ett annat pris då än nästa år.

Är sugen på Mr Pine Chip. Betäckte franska märren med honom i år, men hon tog sig inte tyvärr. Fortfarande kär i den hingsten (även om många andra ratar honom). :love:

Jag är inte så rädd för linjeavel på Super Bowl.

Revenue gillar jag inte alls tyvärr. :(

Hon är maidensto, men jag är inte rädd för fryst.

Mr pine chip tror jag kommer bli kanon i aveln!!
Var inne på han också förut.. =)

Och sedan tänker jag på -

Jag de Bellouet (skarpt? påstås lämna lätta avkommor, borde gå att sälja)
Scarlet Knight (hålllbart, vet vi inte ännu? säljbart om ett par år, krävs resultat av avkommorna nu? lite skarpt?)
Mr Pine Chip (vet inget om hållbarhet eller temperament)
Muscles Memory (som ovan)
Kadabra (som ovan)
Orlando Vici
Korean

Scarlet knight sägs ha bristande lynne.
Korean är dyngsnygg. Samma pappa som våran :) Mycket fin häst.
Kadabra tycker jag är ganska "klumpig"? ganska stor va?

Jaggen, vilken häst . :)

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
708
Senast: MiniLi
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 899
Senast: Lea88
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter