Lätta, hållbara hingstar

Sv: Lätta, hållbara hingstar

Nej, inte Giant Cat. Vill gärna ha en med stabilt psyke och det tycker jag inte att Giant Cat-arna har.

MCÅ går bort pga alltför snurriga/små avkommor.

Just nu är jag mest inne på Diamond Way. Bra pris på honom också.

Diamond Way känns väldigt gammalt, han blir 26 nästa år, det blir inga snabba generationsväxlingar precis, men det finns det ju bevis för att det inte behöver vara ex Victory Tilly!

Fel knapp.

Indyhope: Tack, det hade jag missat. Jag hade bara sett att hon kvalat.

Senast ändrad:

Fast Diamond Way lämnar fortfarande bra och jag tycker han är lite underskattad. Jag har också en ettåring efter honom.

Diamond Way tycker jag också är intressant. Det ska vara väldigt bra skalle på dem har jag hört.

Nej, inte Giant Cat. Vill gärna ha en med stabilt psyke och det tycker jag inte att Giant Cat-arna har.

MCÅ går bort pga alltför snurriga/små avkommor.

Just nu är jag mest inne på Diamond Way. Bra pris på honom också.

har setat och läst lite ang. Mcå avkommor, har själv en efter Mcå som är SUPER snäll! 1.60-1.62 mkh, Stor och rejäl märr, Lätt i kroppen och plus på längden, Fint lynne. Kördes in som 2 åring ( pga op) . Plus en spricka i ett revben och ett tilltyggat kors så gick hon superfint i vagnen och gjorde inte nånting! Varken sparka, reste sig, stack eller något! Hon har en mamma utav dess like, lugn,fin och rejäl. Antar att hon fått mammas psyke. Så det där med fördomar om hingstar ska man nog ta med en nypa salt, man måste ju se hur stoet är också. Vi har funderat på att betäcka om med Mcå igen för att han lämnade ett så Otroligt fint föl i både lynne och kropp.

! Hon har en mamma utav dess like, lugn,fin och rejäl. Antar att hon fått mammas psyke. Så det där med fördomar om hingstar ska man nog ta med en nypa salt, man måste ju se hur stoet är också.

Min märr (som ska betäckas) är inte lugnt och fin, så därför går MCÅ bort direkt när det gäller henne eftersom jag misstänker att avkomman kommer att bli het.

Fler tips mottages gärna. Märren är efter Zoot Suit - Super Bowl.

Här är hon. :)

Spelar ingen roll om det är franskt eller amerikanskt.

Vad sjutton! Fick Vinternumret idag, men Diamond Way fanns inte med. Är han inte tillgänglig längre? :confused: :mad:

Funderar lite på Love You, men jag vet ju inte hur hans avkommor är i humöret. :confused: Och inte vet jag om han har lösa benbitar heller.

:bow:

Det var moderstam som heter duga!

Vad tycker du om linjeavel på Super Bowl då? Det blir ju det med Love You, menar jag. Om man ska sälja avkomman så slår man kanske bort en del potentiella köpare som ratar sådan linjeavel.

Har Zoot Suit funkat bra på franska ston? Jag ögnade igenom listan med de 100 mest vinstrika Zoot Suit-avkommorna och där fanns bara enstaka efter Tibur, men det kan ju bero på att man inte betäckte franska märrar så mycket "på den tiden".

Hon är maidensto? Vågar du använda fryst?

Senast ändrad:

Min första tanke på hingstval till Jarretelle blir -

Revenue

Jag hamnade där när jag jämförde med vad som har funkat på närbesläktade Viking Kronos, hittade bl a Sugarcane som finns på Revenues modersida, och letade efter en hingst som tävlat flera tuffa säsonger och är lätt eller har lämnat lätta avkommor. Humöret vet jag inte mycket om, men det var väl inga problem med Revenue?

Och sedan tänker jag på -

Jag de Bellouet (skarpt? påstås lämna lätta avkommor, borde gå att sälja)
Scarlet Knight (hålllbart, vet vi inte ännu? säljbart om ett par år, krävs resultat av avkommorna nu? lite skarpt?)
Mr Pine Chip (vet inget om hållbarhet eller temperament)
Muscles Memory (som ovan)
Kadabra (som ovan)
Orlando Vici
Korean

jo, helt klart.
men det vore ändå intressant.
moderstammen på både vikingen och indys sto är ju mer än bra.

det är främst den hårda linjeaveln på Super Bowl + Nevele Pride du tänker på?
eller tänker du även på Speedy Somolli?

Snarast att ha linjeavel på alla tre i samma individ. En och en behöver inte vara så farligt, tror jag.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
708
Senast: MiniLi
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 899
Senast: Lea88
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter