Lätt rockard?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
D

dolphinsmile

vad heter dom här vagnarna som man sitter i som i en rockard fast de är så pass lätta att man kan köra på banan med dom? Nån som vet vad jag menar?

Sv: Lätt rockard?

okej.. tack..

ja jag har sett sånna ett par gånger och dom verkar otroligt bekväma.. skulle vara perfekt att ha på fölis sen när jag ska köra in.. så man slipper ha speedcar eller jätte tung rockard..

nån mer som sett dom någon annanstans?

kollade på den.. men det är svårt att få en bra bild av hur dom ser ut genom att bara kolla på hemsidan..

om jag omformulerar frågan då..

Är det någon som har en rockard liknande vagn som går att ha bakpå en transport?

Inte som jag känner till!

Men jag vet att Brodeur säljer en extra liten dyna/sits att sätta på sidan av deras speedcar, just för att använda vid inkörning, vet dock ej om den finns i Sverige. Jag såg den hos en tränare på Grosbois.

aha... men annars föresten.. finns det inte en speedcar modell som fotstöden sitter längre ned på? så man sitter mer som i en stol än med benen rakt fram.. jag har nämligen haft svårt att hålla balansen i sånna.. och eftersom jag ska köra in en unghäst vill jag ju slippa fundera på balansen när jag redan har så mkt annat att tänka på..

Royal Ergo har flera ställen du kan ha fötterna. Har provat en sån och den var riktigt skön.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
983
Senast: Cattis_E
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
601
Senast: Mli
·
Utrustning Tjo, har en rockard av model med bildäck där jag känner att det nog hade varit bra med stänkskydd 🙈😅🫠 Nån som vet av nånstanns man kan...
Svar
0
· Visningar
271
Senast: Shixle
·
Tävling Sitter och tittar på V75 och i avd 3 så körs häst med nummer 1 av en idiot. Och studion går BANANAS och skäller i 5 min om hur korkad...
Svar
3
· Visningar
1 624
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka