Lätt och smidig barnvagn!

MaRomer

Trådstartare
Vilka vagnar finns det som är:

*Lätta
*4 hjul /fasta)
*Sitt & Liggdel

Tänker vagnar i stil med Emmaljungas City Cross. Har percis köpt den då jag trodde att den skulle ta mindre plats i bilen och att den skulle vara lättare- Tji fick jag. Den tar lika mycket plats (ser det ut som) och väger lika mycket (känns det som). Så nu funderar jag på att byta IGEN:/ Men är ju nerkärad i emmaljunga men de är så tunga.

Har tittat på brio. Men förstår inte riktigt och tycker deras vagnar har så tråkiga färger (de nya). Och tycker inte det skiljer så mycket i vikt.

Det ska alltså inte vara en sulky utan en vagn som man antlingen kan ha mjuklift i eller kan byta till liggdel. Vilka finns det på marknaden som är värda att titta på?

-Brio
-Emmaljunga
-Baby proffsen
-Cresent

Sv: Lätt och smidig barnvagn!

Jag tycker nog alla vagnar är tunga as, mer eller mindre.

Hur stort bagageutrymme har du/hur stor får vagnen vara?

Har en teutunia fun och den tar inte så mycket plats faktiskt. Tar man dessutom väck hjulen så kan man klämma in den överalt typ.

Sån har jag med, den blir nog smidig när jag fattat hur den funkar:o

Har du möjligen en manual att dela med dig av?

Vi har en Brio Duo från 2006, den är lite mindre än Emmaljunga och lättare, vet inte riktigt vilken motsvarighet denne är till dom nya Briovagnarna, om det är Happyn kanske?! Dock är liggdelen i Happyn mindre än våran Duo. Håller med om att dom nya Brio vagnarna har lite trista färger, våran är visserligen svart men det är ett grå/grönt typ i passpoalerna och lite sånt så den blir lite kitchigare ;)

Har kikat på Teutonia också men dom är väääldigt småa i liggdelen...

Fun med mjuk liggdel som jag har funkar bra till min 69 cm långa bebis.

Vi använder ju sittdelen bara. Men vill ha möjlighetvatt kunna använda den med liggdel sen när syskon blir på tal.

John är 76 cm och 10 månader så han vill inte ligga i liggdelen;)

Då gör man om liggdelen till åkpåse:)

Jag gillar vagnen, sen finns det säkert de som är mindre, men jag ville ha fullt liggläge, bakåtvänd (går att vända) och fyra hjul. sen gillar jag att sufletten är så stor, praktiskt om än inte jättesnyggt. Jag åker sällan bil, men när det sker är det packning i mängder...

du har baby active, tror jag den heter... vet ej hur pass tillgänglig den är i sverige, våra kompisar åkte till polen o köpte sin, lönar sig att åka dit o köpa värsta lyxvagnen (inkl resa) att köpa vagn där.. de har varit supernöjda..

har hittat en sida med riktigt spännande vagnar de har flera modeller som ligger på ca 14-16kg istället för Elj 18 men vi är ute efter syskonvagn, PMar webadressen till dig...

du har baby active, tror jag den heter... vet ej hur pass tillgänglig den är i sverige, våra kompisar åkte till polen o köpte sin, lönar sig att åka dit o köpa värsta lyxvagnen (inkl resa) att köpa vagn där.. de har varit supernöjda..

har hittat en sida med riktigt spännande vagnar de har flera modeller som ligger på ca 14-16kg istället för Elj 18 men vi är ute efter syskonvagn, PMar webadressen till dig...

CC Väger 14,4 kg så inga 18 kg här. (Med sittdelen)

Vi har en Teutonia Mistral som Sverigevagn, den är fran 2004 sa en del kan säkert ha ändrats sen dess.
Men jag tycker mkt om den vagnen, men den är tung och tar mkt plats ihopfälld.

Brio, Cresent och Herqules vagnar har en mini vikt på 14,2 kg (Brio). Om de ska ligga inom mina kreterier. Så får behålla min CC ser set ut som.

Men kolla, mkt kan ju ha hänt med vikt sen 2004. Fast jag tycker iof att dom ser ganska lika ut.

Jag tror inte att du kommer under den vikten om du inte skaffar en sportvagn av något slag istället.

Timmyn är mer som en sulky, och har fasta hjul. Fun kan du ju låsa hjulen på, men jag tycker det gör den svårkörd.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har idag en Emmaljunga, vi är nöjda med den förutom att den är enorm. Men dottern sover gott i den och den känns gedigen och rejäl...
2
Svar
22
· Visningar
2 216
Senast: ako
·
Småbarn Vår son är 2 år, och 91 cm lång och väger 14 kg, idag har vi en gammal Emmaljunga som används som dagisvagn/sovvagn hemma och sedan en...
2
Svar
22
· Visningar
8 496
Småbarn Har beslutat oss för att köpa en "sommar vagn" en lätt liten trevlig vagn. Som är enkel att hantera, lätt att fälla ihop, liten...
2
Svar
37
· Visningar
5 425
Senast: Miks
·
Gravid - 1år Vi har börjat titta lite smått på barnvagnar och har kommit fram till att vi vill ha en "klassisk" barnvagn, alltså fyra fasta hjul...
2
Svar
23
· Visningar
2 006
Senast: Lydia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka