3-hjulig lätt vagn

Sv: 3-hjulig lätt vagn

carena swing. Inga luft däck
hauck Hittar ingen begagnad
starline cyklone
mountaine buggy
emmaljunga cangaroo För lång
quinny speedi Ingen fotbroms på den modell vi vill ha

för att nämna några;)

De andra har jag inte hunnit kolla på:)

Stötdämpningen är ju inte katastrof :-), men betydligt sämre om man jämför med ex UJ.
Men sedan har BT en fördel fördel jämfört med äldre UJ och det är sufletten.
Från och med årets modell på UJ är den dock mycket bättre konstruerad så vi funderar på att byta

Så har vi beställt vagn;) Det blir en Baby Jogger City Elite. Den totalt utklassade de andra vagnarna enligt mina behov. Helt underbar att köra och blir minimal att fälla ihop!

resize-of-cimg4130_98510730.jpg

resize-of-cimg4131_98510783.jpg

resize-of-cimg4134_98510893.jpg

resize-of-cimg4133_98510842.jpg

resize-of-cimg4135_98510954.jpg

resize-of-cimg4136_98511004.jpg

resize-of-cimg4137_98511046.jpg

Och det blir helt klart denna vagn när det blir syskon. Men tyvärr har inte dubbel modellen kommit till sverige ännu. så tur det inte är syskon på g ännu;)

Enda negativa vi kunde hitta var att varukorgen är jättesvår att komma åt när barnet ligger ner och även lite svår att komma åt annars också. Men det kan vi leva med. Finns dessutom massa tillbehör!

Senast ändrad:

och då måste jag korrigera dig direkt även om ni redan bestämt er.
carenan har visst luftdäck! du har tittat på den gamla modellen.

Den föll bort direkt för vår del. Så otroligt billig och plastig kändes den, som en ren budget vagn. Inga finesser och blev stor i jämförelse med BJ CE när vi fällde ihop den.

Vi hittade en toppen vagn och förhoppningsvis kommer den hem nästa vecka;)

Har två vänner som har 2010 år modell av UJ! Den är jättesmart och fin men om jag var du skulle jag vänta lite. Till och med 2009 tillverkades vagnarna i Nya Zeeland och 2010 år modell är tillverkad i en fabrik i Kina med nya ägarna Phil & Teds. Risken för att barnsjukdommar spökar är stor. Klämrisken i suffletten är bla en grej.

Mvh Miks

Riktigt najs! Vad är måtten på den ihopfälld? Ser ju ut som man bara kan lägga in mellan sätena i bak "under" bilbarnstolen!!

Riktigt najs! Vad är måtten på den ihopfälld? Ser ju ut som man bara kan lägga in mellan sätena i bak "under" bilbarnstolen!!

Med Hjul: 80*70,5*40,5
Utan hjul: 80*51*27,5

Så den blir verkligen super liten för att vara så stor uppfälld!

Våran kommer tis-tors. Lovar att berätta mer om den då!

Min blir 90*54*49 med hjulen. Men jag gillar verkligen deras lösning med framhjulet. Ser ut att bli väldigt smidig att bära och packa. Jag drog loss en fästrem på min vagn som ska hålla ihop den så den vecklar ju ut sig så fort man rör den ;)

Åh, jag var supersugen på deras City Mini, men det föll på att den enbart är framåtvänd. Istället blev det en Britax Vigour 3+. Går Eliten att vända, eller är den enbart framåtvänd?

Åh, jag var supersugen på deras City Mini, men det föll på att den enbart är framåtvänd. Istället blev det en Britax Vigour 3+. Går Eliten att vända, eller är den enbart framåtvänd?

Eliten går inte att vända. EMn det gör mig inget då han är 14 månader och vi bara ska använda den som semester vagn. Vi har ju som sagt vår City Cross som är vändbar!

Av tack för tipset :-).
Vi funderade ett tag på att byta till Swift, men när Ella provsatt så kändes det som om hon hinner växa ur den innan hon slutar åka vagn :-/

Inga problem :)

Har funderat i de banorna oxå. Att han kommer växa ur den. Just nu ser jag det som ett senare problem. Han är snart ett år och än är den rymlig. Kusinen som snart är 2 sitter också bra i den. Sen har gudsonens lillasyrra en Swift och gudsonen som är 3,5 och drar 110 cl i kläder åker den ibland och visst är den trång i benen då och lite i sufletten men det blir de flesta vagnar för honom.

Jag råkade för övrigt köpa en Bugaboo Cameleon härom veckan :angel: att ha som extravagn i bilen för att slippa packa i och ur (lyxigt värre, jag vet) Och än så länge förstår jag varför folk är kära i den men jag gillar ändå Swiften bättre :D

Mvh Miks

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 086
Senast: kma
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 643
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 639
Hundträning Jag har en jaktlabbe, och tränar målmedvetet mot tävling och siktar högt (bedömning enl. Brittiska systemet). Jag tränar regelbundet för...
Svar
7
· Visningar
2 193
Senast: Marje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka