Lätt halt, naturläkemedel för att stärka lederna?

pixietail

Trådstartare
Så var hon halt, igen, min tös. Eller ja, hon markerar mycket lätt på samma ben hon haft problem med förut, vänster fram. Så det blir vila igen, satte väl igång henne för fort misstänker jag.

Min stallägare pladdrade lite om att jag kanske borde överväga att prova homeopati, glukosamin för att stärka lederna. Någon som har något bra tips på fodertillskott alt. naturläkemedel? Känns som om jag inte har något att förlora på att prova.

Hon har varit endel halt till och från på den här benet, hältutredd, sprutad och ultraljudad, utan något konkret resultat, troligtvis är det överansträngning, jag tänkte mig inte för den här gången :(

Inga domedagsprofeter tack, men gärna tips...

Sv: Lätt halt, naturläkemedel för att stärka lederna?

Kan ev vara bättre att titta på träning/ridning än olika tillskott.
PL

Sv: Lätt halt, naturläkemedel för att stärka lederna?

Det känns för mig som en självklarhet, somjag sa misstänker jag att jag satte igång henne lite för fort efter hennes vila. Tidigare har hon varit mycket halt på grund av att hon gått alldeles för hårt, då inte i min ägo. Hon kommer gå mycket lugnare nu och jag misstänker att hältan kommer rätta ut sig, men någon form av tillskott upptill för att se om man kan hjälpa lederna på traven känns för mig inte helt fel. Det kan knappast göra skada iallafall.

Liknande trådar

Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 066
Senast: Cattis_E
·
Hästvård I början av maj drog vi pållan till klinik då vi inte upplevde henne fräsch i gångarterna. Jag kunde inte sätta fingret på vad det var...
Svar
13
· Visningar
1 462
Senast: Qosack
·
C
Hästvård Jag börjar bli (eller är för längesedan) riktigt ledsen på att inte få något slut på min Prins hältor. 29:e september blev han...
Svar
10
· Visningar
1 416
Senast: Vinja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka