Lätt B:1 2006

diabla

Trådstartare
När man rider den ökade skritten, och har ridit klart den, ska man då korta tyglanra före, vid, eller efter att man har kommit till K?

Sv: Lätt B:1 2006

Jag har tävlat det här programet minst 4 gånnger i vår men det har jag inte tänkt på:confused: Jag börjar iaf ta tyglarna när hästen sätter frambenen på spåret...

ja, det borde väll vara mest troligt, för då har man ju några steg på sig i allafall att korta tyglarna och få det att se snyggt ut,så att man inte bara kortar dom jätte snabbt och hästen blir överraskad, utan man vill ju korta lite i taget. så precis innan man kommer till K då, alltså när man nästan är där men inte riktigt, för då är dom ju helt kortade när man är vid K och kan då återgå till mellanskritten, elle rhur?

Jga får fråga min tränare ikväll!

Jag var på dressyrtävling igår (kollade bara). Där kortade dem tyglarna vid K.. :p

Jaha.. Det var det jag menade att dem VAR kortade vid K. Så då måste man ju korta lite innan. Skrev ju "att man kortar dem vid K" men jag menade att dem VAR kortade vid K :p hihi

Liknande trådar

Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 363
Senast: super
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
855
Senast: Nevermind
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 893

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar