Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag undrar om någon vet vad Remember tomorrow heter på latin? På svenska motsvarande Minns imorgon. Något tips var jag kan försöka söka fram det någonstans?
Tack på förhand
Memento cras enligt Google translate men jag har aldrig pluggat latin så jag kan inte säga hur korrekt det är.
@Dentaku: Vet du?
Ingen aning. Jag önskar att jag kunde lite latin, men tyvärr.
Attans, du är ju så duktig på språk att jag förväntade mig att du kunde
Memento cras enligt Google translate men jag har aldrig pluggat latin så jag kan inte säga hur korrekt det är.
@Dentaku: Vet du?
Memento cras är korrekt säger en gammal helklassiker.
Min favorit är förövrigt Dux femina facti = Behind the deed was a woman eller A woman led
Min talbubbla på Skype säger Sine metu, sine contritione
Samma här, betydelsen av de latinska växt- och djurnamnen är väldigt kul och bara det hade motiverat att läsa latin istället för ganska meningslös tyska som jag gjorde.Jag bara älskar latin och önskar jag hade pluggat det. Det var skitkul på Komvux när jag läste Allmän språkkunskap, språkens historia och uppbyggnad är så vansinnigt intressant. Den lilla latin jag kan lärde jag mig då samt när jag pluggade växtnamn.
Samma här, betydelsen av de latinska växt- och djurnamnen är väldigt kul och bara det hade motiverat att läsa latin istället för ganska meningslös tyska som jag gjorde.
Man kan ju inte intressera sig för allt, då blir det ingen reda med någotDär har du min svaga sida, alla tror man kan alla växt och djur på latin bara för att man klassiker men det är jag kass på. Tacka vet jag De bello Gallico eller en hederlig hexameter som Phyrramus et Thisbe
Det är väl inte för sent ännu, bara sätt i gång. Du och Anders B kan väl slå er i hop.Jag bara älskar latin och önskar jag hade pluggat det. Det var skitkul på Komvux när jag läste Allmän språkkunskap, språkens historia och uppbyggnad är så vansinnigt intressant. Den lilla latin jag kan lärde jag mig då samt när jag pluggade växtnamn.
Jag har alltid varit avundsjuk på naturvetare, jag valde helklassiker för att slippa allt med matte, fysik o d. Jag har insett att jag är humanist och får vara glad att jag kan ta hand om min ekonomi, allt med siffror är "grekiska" för mig.Nä, latinet hur intressant det än är får vika sig för astronomi och astrofysik
Man kan ju inte intressera sig för allt, då blir det ingen reda med något
Sine metu = Utan rädsla Sine contritione = utan ånger
Latin är ett spännande språk, ibland är det som att lägga pussel
Där har du min svaga sida, alla tror man kan alla växt och djur på latin bara för att man klassiker men det är jag kass på. Tacka vet jag De bello Gallico eller en hederlig hexameter som Phyrramus et Thisbe