Låter ni era hundar träffa andra hundar?

Sv: Låter ni era hundar träffa andra hundar?

Till saken hör väl också (det jag reagerade på tillsammans med detta) att tjejen som äger hunden har en dotter på 3 år som senast kompisen skulle upp och hälsa på var dundersjuk med 40 graders feber. Dottern lämnade hon bort till dotterns mormor eller liknande men hunden är hon tokrädd om...
Kan sätta pengar på att hunden är försäkrad men säkerligen inte dottern.

En parantes bara.

Det här känns dock rätt oväsentligt i sammanhanget...
Varken du (om jag uppfattat samanhanget rätt) eller vi känner den här människan och jag tycker därför inte att vi varken har rätt eller anledning att döma/kritisera henne för hur hon gör med sin dotter.

Man ska heller inte glömma att det här är ett hundforum och att vi diskuterar hund och inte andra människors sätt att ta hand om sina barn! :mad:
 
Sv: Låter ni era hundar träffa andra hundar?

*knapplån*

Jag låter inte min hund leka/hälsa på andra hundar längre. Jag har fått träna hårt för att få honom som han är idag eftersom jag lät honom hälsa och leka med mycket andra hundar när han var liten. Det misstaget gör jag inte om med nästa hund ;).

Men idag bryr han sig knappt om andra hundar men det har tagit lång tid att få honom sån tack vare min dumhet när jag skaffade honom.

När hund nummer 2 kommer ser jag ännu mindre anledning till att dom ska leka eller umgås med andra hundar. Vi är ju en flock där hemma och dom behöver inget annat än den.
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 075
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Jag har en jaktlabrador, jag upplever att han är rätt van vid att träffa på hundar (på jaktträning så har han suttit i nya bilar med...
Svar
5
· Visningar
828
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 201
Senast: Acto
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 322
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp