låter min foderstat bra?

H

Helenaa

Hejsan!
Jag har ett varmblod på 5år. 170 hög. ganska välbyggd.
Hon får 4kg hö morgon middag kväll. och 1½liter fibergi(bas) och 5dl havre till varje mål.
Hon rids ca 6 dagar i veckan. rider mycket ute i skogen och har kul, sen rider ja för instruktör en dag i veckan. Sen blir det att jag tränar själv i ridhuset 2dagar i veckan med.
Hon går inte hårt utan jag rider lungt eftersom hon inte varit inriden så länge.

Tyvärr är inte höt analyserat! :crazy:

Låter min foderstat bra, för den motion och så hon får?
Skriv vad ni tycker, om ja ska ändra på något!

mvh / Helenaa

Sv: låter min foderstat bra?

Rent spontant så låter det okej men svårt att säga utan analysvärden på grovfodret.

Vad väger den? Nånstans mellan 6-700kg? i o med att den är så stor... Om du inte VET vad den väger så kan man ju gissa på ett ungefär beroende hur den är i typen. 170cm och grov eller smäcker?

Alltså, hon är ju inte jätte grov men inte den där tunna sorten heller. hon är nånstans där imellan! men ja gissar väl på 700kg typ..

Helenaa skrev:
Alltså, hon är ju inte jätte grov men inte den där tunna sorten heller. hon är nånstans där imellan! men ja gissar väl på 700kg typ..

Mm det kan nog stämma. Runt 700kg.

Då tycker jag nog att du kunde ge den mer grovfoder - 14-15kg.
För övrigt är det svårt att ge råd utan analys. Möjligtvis skulle jag ge lusern...

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag skulle behöva banta min kära pålle, problemet är bara hur! Han är under igångsättning efter att ha stått skadad sen nyår. Han...
Svar
5
· Visningar
1 020
Senast: milly
·
O
Foder & Strö ska flytta pålle nästa fredag.. men vill ha en foderstat klar redan nu ... hösilaget vet jag inte om de är analyserat.. i vilket fall så...
Svar
9
· Visningar
985
Senast: _otursbarn_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur