Låtar där covern är bättre än originalet

Typ alla låtar med Daniela Andrade. :love:
Hennes covers är så himla bra! (om de är bättre än originalen låter jag dock vara osagt)

Jag tycker Cradle of Filths cover på Hallowed be thy name är bättre än Iron Maidens original.
Dessutom har Dani typ en av världens sexigaste sångröster.

Tänkte direkt jag såg trådstarten på "Hallelujah" så extra kul att två olika covers kommit med, och jag skriver under på @Pancakes länk ovan, jag gillar Wainwrights version bäst.

Och så hänger jag på ang Manson, Tainted Love m fl har han gjort om grymt bra. Personal Jesus oxå!

Fläskar på med
..som förvisso är en gammal folkvisa eller något men tje det blir ju typ en cover ;)

Sedan är nog min favoritcover of all times Kjellvanders "Over and over" men den går icke att hitta på youtube o knappt nån annanstans heller, gavs ut som extralåt bland några andra på ett av hans album. Väl värd att leta reda på dock :love:

Måste bara dela min favoritversion av Hallelujah... ännu bättre än Rufus tycker jag - får rysningar varje gong jag lyssnar på den:

(crappy video, men ljudet var bra på min dator iaf)

Åh, jag måste lyssna igenom allt som nämns i den här tråden (förutom det av disturbed... de gör fantastiskt bra egna låtar, men jag blir knäpp på deras covers). Får göra det imorgon efter jobb :D

Ja den är verkligen helt jäkla underbar :love: Han är helt magisk när han gör den låten!

Jag håller med dig, hans version av den låten är så bra så bra att det är en av anledningarna till att min hund heter Rufus :D

Själv är jag inget stort fan av alla covers som prånglas ut i samband med Så mycket bättre, men jag kan inte låta bli att älska Magnus Carlsons version av "dom band som binder mig". Jag älskar den verkligen.

Rufus Wainwright gör ju Chelsea Hotel#2 helt fantastiskt också!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka