Oj, hoppade den på dig?
Idag fick jag mitt paket som jag beställde i fredags.
Arbetar dom på helger också?
Terminalerna och lastbilsförarna jobbar "alltid".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oj, hoppade den på dig?
Idag fick jag mitt paket som jag beställde i fredags.
Arbetar dom på helger också?
Eller en hundägare som inte tycker att någon annan ska säga nej...Det var nog en hundägare som inte tycker man ska säga nej till en hund.![]()
Ja då blir ju hundägaren kränkt å hundens vägnar, hunden skiter nog i detEller en hundägare som inte tycker att någon annan ska säga nej...![]()
Bättre att kasta paketen på ägaren istället, det är ju de som inte säger åt hunden.Slänga paketet på byrackan, kanske ägaren lär sig att snabbt ta hand om sin hund nästa gång.![]()
Bästa är att inte kasta alls med risk att bli anmäld om man gör det, men kanske råka snubbla på hunden och tappa paketet på ägaren?Bättre att kasta paketen på ägaren istället, det är ju de som inte säger åt hunden.![]()
Klart svenska delen går med vinst, sparkar man personal, har distrikt som de som är kvar knappt mäktar med och post inte delas ut så finns en kortsiktig vinst. Danskarna kanske fortfarande har utdelning av posten?http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J9k88/regeringen-lagger-upp-krisplan-for-postnord
Om posten, för den som inte orkar klicka så står det såhär:
Svenska delen av Postnord går med vinst – men den danska halvan drogs med en förlust på 481 miljoner kronor enkom de första nio månaderna av 2016.
Enligt arbetsdokument som Dagens Nyheter tagit del av är näringsminister Mikael Damberg nu orolig att Postnord ska bli en ”Maudavtal”, alltså ett fiasko i klass med Vattenfalls köp av holländska Nuon 2009.
På fredag redovisar Postnord resultatet från 2016. Aftonbladet har sökt näringsminister Mikael Damberg för en kommentar.
Under hösten har Aftonbladet rapporterat om krisen inom svenska Postnord. Företaget har kritiserats, både för bristande arbetsförhållanden för de anställda och dålig service till kunderna.
”Kvalitetsstörningarna har lett till att en intensiv uppmärksamhet riktats mot vår service och kvalitet i sociala och traditionella medier de senaste månaderna”, skrev bolagets vd Håkan Ericsson i ett pressmeddelande efter granskningen.
I meddelandet, som skickades ut i oktober 2016, varnade Håkan Ericsson för hägrande nedskärningar.
------------------------ slut på text
Ja, vad säger man? Det låter knappast lovande.
Det skickas färre brev i Danmark, digitaliseringen har gått långt där.Klart svenska delen går med vinst, sparkar man personal, har distrikt som de som är kvar knappt mäktar med och post inte delas ut så finns en kortsiktig vinst. Danskarna kanske fortfarande har utdelning av posten?![]()
Jaha, och vad händer nu då?Man fick ju itutat i sig att synergieffekten var såååå stor när sammanslagningen kom. Nya rutiner var sååå mycket bättre än de inkörda som folk hade i ryggraden. Skiten rann neråt i organisationen och nu är det så att ministern också fattat det.
Jag har ingen insyn längre, de fick köpa ut mig för några år senJaha, och vad händer nu då?
Är det skattebetalarna och dom anställda som får "rädda" en helt värdelös organisation? Varför sålde man ut posten från första början, jävla hittepå.
Det tragiska i det hela är ju att varken Citymail eller Posten klarar av att dela post rätt längre. 4 av 5 brev hamnar i fel låda hos oss, idag var det fel igen...Jag har ingen insyn längre, de fick köpa ut mig för några år sen![]()
Jag kan inte klaga på det, jag har kanske fått 10 brev fel på 40 år.Det tragiska i det hela är ju att varken Citymail eller Posten klarar av att dela post rätt längre. 4 av 5 brev hamnar i fel låda hos oss, idag var det fel igen...
Det går väldigt mycket i vågor här. Nu på senare tid så har väldigt mycket hamnat fel.Jag kan inte klaga på det, jag har kanske fått 10 brev fel på 40 år.![]()
Klart svenska delen går med vinst, sparkar man personal, har distrikt som de som är kvar knappt mäktar med och post inte delas ut
Jaha, och vad händer nu då?
Är det skattebetalarna och dom anställda som får "rädda" en helt värdelös organisation? Varför sålde man ut posten från första början, jävla hittepå.
Jag förstår det.Det vet nog ingen, vad som händer nu alltså. Vi kämpar på men mycket av jobbet blir sämre och sämre. Det är inte alls samma trevliga jobb som när jag körde min första tur för drygt tio år sen![]()