Låt oss prata om posten

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J9k88/regeringen-lagger-upp-krisplan-for-postnord

Om posten, för den som inte orkar klicka så står det såhär:

Svenska delen av Postnord går med vinst – men den danska halvan drogs med en förlust på 481 miljoner kronor enkom de första nio månaderna av 2016.

Enligt arbetsdokument som Dagens Nyheter tagit del av är näringsminister Mikael Damberg nu orolig att Postnord ska bli en ”Maudavtal”, alltså ett fiasko i klass med Vattenfalls köp av holländska Nuon 2009.

På fredag redovisar Postnord resultatet från 2016. Aftonbladet har sökt näringsminister Mikael Damberg för en kommentar.

Under hösten har Aftonbladet rapporterat om krisen inom svenska Postnord. Företaget har kritiserats, både för bristande arbetsförhållanden för de anställda och dålig service till kunderna.

”Kvalitetsstörningarna har lett till att en intensiv uppmärksamhet riktats mot vår service och kvalitet i sociala och traditionella medier de senaste månaderna”, skrev bolagets vd Håkan Ericsson i ett pressmeddelande efter granskningen.

I meddelandet, som skickades ut i oktober 2016, varnade Håkan Ericsson för hägrande nedskärningar.

------------------------ slut på text

Ja, vad säger man? Det låter knappast lovande.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J9k88/regeringen-lagger-upp-krisplan-for-postnord

Om posten, för den som inte orkar klicka så står det såhär:

Svenska delen av Postnord går med vinst – men den danska halvan drogs med en förlust på 481 miljoner kronor enkom de första nio månaderna av 2016.

Enligt arbetsdokument som Dagens Nyheter tagit del av är näringsminister Mikael Damberg nu orolig att Postnord ska bli en ”Maudavtal”, alltså ett fiasko i klass med Vattenfalls köp av holländska Nuon 2009.

På fredag redovisar Postnord resultatet från 2016. Aftonbladet har sökt näringsminister Mikael Damberg för en kommentar.

Under hösten har Aftonbladet rapporterat om krisen inom svenska Postnord. Företaget har kritiserats, både för bristande arbetsförhållanden för de anställda och dålig service till kunderna.

”Kvalitetsstörningarna har lett till att en intensiv uppmärksamhet riktats mot vår service och kvalitet i sociala och traditionella medier de senaste månaderna”, skrev bolagets vd Håkan Ericsson i ett pressmeddelande efter granskningen.

I meddelandet, som skickades ut i oktober 2016, varnade Håkan Ericsson för hägrande nedskärningar.

------------------------ slut på text

Ja, vad säger man? Det låter knappast lovande.
Klart svenska delen går med vinst, sparkar man personal, har distrikt som de som är kvar knappt mäktar med och post inte delas ut så finns en kortsiktig vinst. Danskarna kanske fortfarande har utdelning av posten? O_o

Jag har haft en hel del kontakt med posten i Danmark och där är det verkligen noll koll! Så jäkla rörigt att det inte är sant. Dem har ingen kontakt över huvud taget internt och enda svaren man får är goddag yxskaft. Kan dock inte svara på hur väl posten blir levererad eftersom jag inte bor där. Enligt mina danska kollegor är det inge vidare iallafall :grin:

Klart svenska delen går med vinst, sparkar man personal, har distrikt som de som är kvar knappt mäktar med och post inte delas ut så finns en kortsiktig vinst. Danskarna kanske fortfarande har utdelning av posten? O_o
Det skickas färre brev i Danmark, digitaliseringen har gått långt där.

Man fick ju itutat i sig att synergieffekten var såååå stor när sammanslagningen kom. Nya rutiner var sååå mycket bättre än de inkörda som folk hade i ryggraden. Skiten rann neråt i organisationen och nu är det så att ministern också fattat det.

Man fick ju itutat i sig att synergieffekten var såååå stor när sammanslagningen kom. Nya rutiner var sååå mycket bättre än de inkörda som folk hade i ryggraden. Skiten rann neråt i organisationen och nu är det så att ministern också fattat det.
Jaha, och vad händer nu då?
Är det skattebetalarna och dom anställda som får "rädda" en helt värdelös organisation? Varför sålde man ut posten från första början, jävla hittepå.

Klart svenska delen går med vinst, sparkar man personal, har distrikt som de som är kvar knappt mäktar med och post inte delas ut
Jaha, och vad händer nu då?
Är det skattebetalarna och dom anställda som får "rädda" en helt värdelös organisation? Varför sålde man ut posten från första början, jävla hittepå.

Det vet nog ingen, vad som händer nu alltså. Vi kämpar på men mycket av jobbet blir sämre och sämre. Det är inte alls samma trevliga jobb som när jag körde min första tur för drygt tio år sen :(

Jag fick boka så att mitt paket skulle vara framme mellan 14.00-16.00 idag, då jag inte skulle vara hemma på förmiddagen. När jag sitter på bussen hem 13.25 ringer PostNord och meddelar att de är en minut ifrån mitt hem. :banghead: Tur för dem att jag kom fram på parkeringen precis samtidigt som deras bil - annars hade de fått VÄNTA.

Nu blev det ju rätt så bra ändå, men jag kan tycka att det är konstigt skött. Har jag beställt en tid för leverans så kan det ju mycket väl innebära att jag faktiskt inte är hemma tiden innan/efter detta.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka