Låt oss prata om posten

Jag ar sa glad att var regering bestamde sig for att satsa pa att forbattra statliga posten i stallet for att salja den. De utokade servicen och blev konkurenskraftiga i nathandeln (las Amazon Prime som maste komma fram innom tva dagar) och har nu ocksa vant ett ordentligt underskott till en 610 millioner vinst under 2016 ... OCH det kostar (omraknat i dagens valuta) 10.25 Svenska Kronor att skicka ett brev fran mig i Oregon till Sverige. Sa ja, @Korven 21. sek till Australien ar dyrt.:p

Postnord har flera ganger stamplat brev som "inkommet" 3 dagar efter att jag skickat det harifran ... men det har ALDRIG kommit fram med mindre an en vecka i Sverige och det langsta for ett vanligt brev var en manad. Om man inte raknar det brev som nu varit pa vag i ett halvar.

Jag har ett litete problem, eller ett stort snarare. Jag har beställt plantor från England och deras samarbetspartner är just Postnord. Jag har det engelska trackingnumret och ser att paketet nått Sverige, men sen är det försvunnet. :( Jag kommer inte vidare på Postnords hemsida, det engelska trackingnumret funkar inte.

Vad gör jag? :crazy: :confused:

Jag har ett litete problem, eller ett stort snarare. Jag har beställt plantor från England och deras samarbetspartner är just Postnord. Jag har det engelska trackingnumret och ser att paketet nått Sverige, men sen är det försvunnet. :( Jag kommer inte vidare på Postnords hemsida, det engelska trackingnumret funkar inte.

Vad gör jag? :crazy: :confused:

Jag fick faktiskt jättefin hjälp av Postnords kundtjänst när en liknande grej hände mig tidigare i år så jag tycker att du ska testa att ringa!

Jag fick faktiskt jättefin hjälp av Postnords kundtjänst när en liknande grej hände mig tidigare i år så jag tycker att du ska testa att ringa!
Tack, jag ringde nu och det har kommit fram till deras sorteringsställe, men tyvärr blir det liggande där över helgen och jag flyger till Norge på måndag och kan inte hämta det då. :(

Men så dumt, finns det ingen som kan hämta ut paketet åt dig?
Det ligger på sorteringsstället nu så det går inte att hämta förrän tidigast måndag. Jag är mest rädd att de hinner dö innan dess, annars kan jag ju be om utkörning och min granne får ta hand om dem men det blir ju tidigast måndag iaf. :(

Det ligger på sorteringsstället nu så det går inte att hämta förrän tidigast måndag. Jag är mest rädd att de hinner dö innan dess, annars kan jag ju be om utkörning och min granne får ta hand om dem men det blir ju tidigast måndag iaf. :(

Då förstår jag, fy vad hopplöst :( Nu rör det sig kanske om för mycket pengar men fanns det ingen möjlighet att lägga till någon slags expresstjänst från sorteringen?

Då förstår jag, fy vad hopplöst :( Nu rör det sig kanske om för mycket pengar men fanns det ingen möjlighet att lägga till någon slags expresstjänst från sorteringen?
Jag har inte ens ett referensnr förrän det är sorterat, det engelska trackingnumret funkar inte när jag försöker beställa utkörning.

Plantor! De går ju inta att ta emot om det blir fördröjt. Blir ju transportskada av tiden.
Kontakta leverantören och förklara läget!

Jag skulle fråga om jag fick hämta på sorteringsstället.
De jag pratade med påstår att det inte går att hämta på Arlanda, de kunde inte ens se då om det redan passerat tullen och var på väg till utlämningsstället. Det går dessutom som rek så jag får avin på måndag och då är jag på tjänsteresa utomlands, med min legitimation. :(

De jag pratade med påstår att det inte går att hämta på Arlanda, de kunde inte ens se då om det redan passerat tullen och var på väg till utlämningsstället. Det går dessutom som rek så jag får avin på måndag och då är jag på tjänsteresa utomlands, med min legitimation. :(
Skriv en (bevittnad) fullmakt om det är jättevilktigt att du får ut reket. Om du har nån som kan hämta åt dig alltså.

Idag fick jag påminnelse från transportstyrelsen. Fakturan på 10 kr (som aldrig nått mig) har fått en förseningsavgift, och kostar nu 310 kr.

Jag vill bränna hela jävla postnords styrelse. Vad fan gör man? Jag har inte råd att hålla på och hosta upp massa hundralappar om året på grund av deras strul!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka