Låt oss prata om banken...

iNHALE

Trådstartare
På fredag ska vi till banken för att prata bolån för första gången. Är total novis på detta och funderar lite på vad man ska tänka på i förväg. Vad ska man ha med sig för papper? Arbetsgivarintyg såklart men något mer? Banken i fråga är samma bank som mannen har men jag har själv en annan bank. Behöver jag ha med något speciellt för att sas styrka mina tillgångar i den andra banken, typ utdrag osv? Något annat man ska tänka på? Vi har redan ett elektroniskt lånelöfte från denna banken men behöver ju ett kraftigare underlag inför husköp.

På fredag ska vi till banken för att prata bolån för första gången. Är total novis på detta och funderar lite på vad man ska tänka på i förväg. Vad ska man ha med sig för papper? Arbetsgivarintyg såklart men något mer? Banken i fråga är samma bank som mannen har men jag har själv en annan bank. Behöver jag ha med något speciellt för att sas styrka mina tillgångar i den andra banken, typ utdrag osv? Något annat man ska tänka på? Vi har redan ett elektroniskt lånelöfte från denna banken men behöver ju ett kraftigare underlag inför husköp.
Nu har jag ju bara lånat typ en halv mille men jag har inte haft med mig något alls?

Inkomst ser de ju via skatteverket. Andra tillgångar kanske? En print på kontoutdraget bara.

Liknande trådar

Anläggning Både jag och hästen letar efter nytt boende och jag har två intressanta allternativ. Ingenting är klart ännu, men jag skulle behöva lite...
2
Svar
23
· Visningar
2 859
Senast: super
·
Relationer Behöver få ventilera, väljer att vara anonym i detta. Jag är i en relation sedan två år tillbaka med en man som jag verkligen ser som...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
9 750
Övr. Barn *Ursäkta att det blir så långt* Först vill jag skriva, för er som har missat det, att vi har fruktansvärt dålig kommunikation, så att...
Svar
10
· Visningar
5 660
Senast: cirkus
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 778
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar