läsvärd travhäst litteratur?

cusan

Trådstartare
som ganska färsk travhästägare har jag nu läst nya champion ungefär 4 gånger och ...letar febrilt efter nya härliga böcker om travhästar och träning. Har ni fler tips om på böcker som handlar om denna inte helt självklara sport?

Sv: läsvärd travhäst litteratur?

Stig H och Sören Nordins böcker.Julnummret avtravronden är oxå mycket läsning.

Stillings bok om hästens fysiologi och träningslära kan nog oxå vara intressant......?

ja! den har jag nog sneglat på, men glömt! tack!

Jag tycker att Stillings bok är lite dyr i förhållande till vad man får ut qv den... :crazy:

(Fast jag fick min gratis som plåster på såren pga sen leverans av pulsmätare. :idea: )

/// ghost

Ja det kan jag hålla med om, men att låna den går ju oxå utmärkt :)
En del matnyttigt finns!

Sen kan jag varmt rekomendera "Hästmassage och kompletterande behandlingsmetoder" till alla som håller på med hästar, i synnerhet travare!
Då menar jag kapitlen: Kiropraktik, massage och akupunktur! Det andra kan kvitta....

Har ni problem med era hästar kan ni säkert få mycket "AHA"-upplevelser av denna!! :bow:

OBS denna är INTE att förväxla med "Alternativa behandlingsmetoder för hästar" Vilken inte alls handlar om samma sak... :bow:

var kan man köpa nya champion tänkte ge den till min pappa i födelsedagspresent.

finns att köpa på nätet, internet bokhandeln....jättebra, dom skickar även mot faktura. kostar runt 500:- tror jag.

dem låter som någonting man borde ha i ryggraden....skall kolla om den finns på nätet.

Jag kan fylla på med:

"Den skadefria hästen" (praktiska metoder som håller hästen i form)

"Hästens konvalescens" (tyvärr slipper man ju inte skador och sjukdomar hur gärna man än vill)

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
931
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 040
Senast: Sasse
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 813
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 458
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka