Lastkurser

H

horsemanship

Vad kostar en bra lastkurs idag? Med bra menar jag en kurs där deltagaren/deltagarna får hjälp att verkligen befästa lastningen som något ofarligt, så att problemet inte dyker upp omedelbart igen. Och nu pratar jag ren lastkurs, inte en horsemanshipkurs där lastning ingår (pga vissa juridiska omständigheter). Vill ni nämna namn på bra tränare går det bra att maila mig, för att undvika reklam i tråden.

Sv: Lastkurser

Jag anser inte att man ska lösa symtomen utan problemet.
Att hästen inte går att lasta beror på en sak, det behöver inte vara det man tror. Ofta tror folk att deras hästar är rädda, men egentligen är ofta orsaken saknad av tillit, hade de tillit till människan i fråga skulle de inte vara rädda utan lita på den som ledde in denna (om tillit fanns). Därmed inte sagt att man är en dålig hästägare.

Att lösa problem snabbt ger kortvariga resultat.
Att lösa problem med bra förarbete ger långvarigt resultat.

Där slog du nog huvudet på spiken.
Att det är tillit som är A och O är absolut ingen tvekan.

Om sedan hästägare kunde låtsas atttransporten är en vanlig box och inget annat skulle underlätta.'Många tar ut bekymren i förskott..förmedlar det sedan vidare på hästen...och resultatet är en bra start till svårlastad häst...

AM

*gnider huvdet och kollar om det blöder efter spiken*

Ja, hästar är ju oerhört duktiga på att känna vad människor känner. Man kan aldrig dölja för en häst att man är rädd.

Liknande trådar

Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 242
Senast: monster1
·
Trav För att inte förstöra stallys tråd mer än jag redan gjort startar jag en egen. Jag hoppas vi kan ha en saklig diskussion där vi håller...
Svar
11
· Visningar
1 687
Senast: solros
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30