I
Iglatjarn
Sv: Lasta dräktigt svårlastat sto
(RENSA DIN INKORG!! Det går inte att PM:a dig)
(RENSA DIN INKORG!! Det går inte att PM:a dig)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så har det ju blivit med mitt sto tyvärr. Hon vann ju när jag red hem henne istället :smirk: Men jag tyckte det räckte när vi hållt på i 4 timmar, hon reste sig och gick omkull en gång och gick sedan inte i närheten av transp. dessutom var klockan halv två på nattenGörel skrev:Men en del hästar har ju faktiskt råkat ut för att de vunnit kampen, och då är det förstås gynnsamt för dom att fortsätta kämpa emot.
Görel skrev:Hästen är garanterat envis och inte rädd. Hon är efter Ceylon, ifall det säger dig något, och hon är en typisk dotter till sin far vad gäller temperamentet i situationer som denna. Både jag själv, roslagen och Welsh är mycket erfarna hästmänniskor och vi har alla sett att hon inte är rädd. Det finns även andra mycket erfarna hästmänniskor som varit med vid lastningstillfällen och kan intyga detsamma.
Jag har dessutom känt hästen sedan 1999 och känner henne mycket väl.
Hästpratare ger jag inte mycket för, anser att dom är humbug. Däremot försöker jag själv ta reda på hur hästen har haft det tidigare och hur hon betett sig då vid lastning. Det tänker jag inte hänga ut här eftersom hästen är en f d ridskolehäst och ett flertal här på Buke träffat henne då, men de som hjälp mig att lasta vet givetvis.