Last minutes with Oden

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Galathea
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 997
G

Galathea

Jag har fått den här länken skickad till mig av alla möjliga vänner nu. Det är ett väldigt fint "porträtt"men också alldeles galet sorgligt. Som titeln avslöjar. Men jag tänkte att några andra kanske vill se också.

http://vimeo.com/8191217

Jag själv har inte klarat av att se hela i ett streck. Även fast det är en fin historia och "sorglig på rätt sätt" så att säga så får jag ont inuti mig själv i flera dagar, så jag försöker skona mig själv från det. Men som sagt, det är en fin liten kortfilm och sevärd om man klarar av det. :cry:

Sv: Last minutes with Oden

Nej den borde jag inte klickat på, så jobbigt att se :( Blev helt tårögd :(

Orkade inte se klart den, jag kände på mig hur den skulle sluta redan när dom började krama hunden och tog ut den i kopplet. Då började jag gråta. Jag kommer att avlida den dagen jag behöver ta ett sånt beslut. men min hund kommer att få somna in hemma, aldrig någonsin på en veterinärstatione. ALDRIG NÅGONSIN.

Den är väldigt tung som sagt. Men ändå fin. Jag tycker den skildrar hur stark kärlek man känner för sin hund, och vice versa. Vi hundägare vet ju egentligen redan det, men ibland tycker jag att det känns som att andra har svårt att verkligen förstå hur starka band där finns och vilken sorg det är att behöva ta bort sin hund.

*utfärdar en till varning för otroligt stark kortfilm*

*utfärdar en till varning för otroligt stark kortfilm*

Usch jag klarar inte av att se den... Jag var nyligen med om en avlivning av min första hund. Vi hade en otrolig historia tillsammans och så fort jag blir påmind så kommer tårarna direkt :(:cry:

Åh, jag förstår det. Då ska du inte se denna. :cry:

Att man ens orkar ha sånt filmat, skulle jag aldrig.
Minnena av avsked finns ju ändå, för mig.

Känner igen både smärtorna man själv upplever och hur man upplever det i yrket, som sköterskan/veterinären i bild, när man avlivar en kär familjemedlem. Att veta att man tar en familjemedlems liv, även om det är ett gammalt liv, och veta vad ägarna går igenom. Det är inte heller lätt.

Fin film, var det i vilket fall som helst.

Usch, började också gråta när jag såg filmen... Jag har varit med om två (små)djurs död och det var så himla tungt. Kan inte ens föreställa mig hur det är att ta bort en hund som levt vid ens sida i 10+ år.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 656
Äldre Jag är en kvinna med båda fötterna på jorden. Ibland. Att åka till ett annat land(skap) för att besöka människor jag aldrig träffat... 4 5 6
Svar
103
· Visningar
13 679
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka