Låsning i bakbenet

vicsan

Trådstartare
Min arab har cystor i båda bakknäna. Jag har valt i samråd med veterinär att inte operera henne. Sista tiden så har hon vilat mycket på det ena bakbenet, sen när hon börjar gå så hoppar hon fram på tre ben några steg precis som om benet låser sig. Efter några steg så går hon normalt. Detta händer även om jag lyfter det bakbenet. Är det någon som har nån teori på vad det kan vara?

Sv: Låsning i bakbenet

Hon beter sig som om det vore patellaupphakningar men veterinären uteslöt det när hon kollade på henne.

Om hästen inte vill stödja på benet tyder det väl på att hon har ont? Varför vill inte veterinären operera? Rids hon?

Hon rids inte längre. Hon är pensionär. Veterinären vill inte operera henne pga ålder och att hon har pålagringar fram.

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 180
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 551
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 811
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 073
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka