Läskiga hinder..

P

_Pandora_

Jag skulle vilja ha lite tips på "läskiga" hinder man kan bygga själv och gärna snabbt. Tex hänga presenning över hindret.

Sv: Läskiga hinder..

Lägga presenning UNDER hindret, lägga dit något blått som hästen ska hoppa över (många hästar är lite rädda för blå saker av någon anledning), en vit balja under hindret, ett vitt skynke över en bom, julgransglitter runt bommarna, gör ett hinder som är smalt, dvs kanske hälften så långa bommar som vanliga om du har möjlighet till det, sopsäckar eller papperssäckar som prasslar lite. Kommer inte på mer just nu.

Du får väl ha lite fantasi :p Använd dig av saker du har hemma. Flyttkartonger som mur, ett bord, blommor, nedfallna träd (granar) osv.
Du kan hänga ett lakan ,med tyngder i längst ner, över bommen. Måla sedan något kul på lakanet. Man kan ha kuddar och en bäddat madrass under hindret. Bara det är saker hästen inte kan fastna i eller skada sig på så kan man hitta på hur mycket kul som helst :)

Tex sånna här, inte så jätte läskig, men vissa hästar kan tycka dem är läskiga.

46.jpg

Min polle skulle nog tycka att det hindret var jätteläskigt :angel:

ta några gamla gardiner/tygstycken och häng på bommarna, tunnor, presseningar/sopsäckar under hindret, gamla däck, mm.

Ta julglitter och vira runt en bom. Det hade vi på våran jul clear round.

Om du har kan du ta en sån där blinkande reflex väst och lägga på hindret :p Min häst tyckte iofs inte att det var läskigt men ändå ;)

jag satte vattenspridarn brevid ett hinder mkt roligt och mkt blött haha:) om du inte vill bli blöt rikta den lite nedot så den sprutar på benen;) lycka till!;) min walli (som är vattenrädd) var nära att skita på sig! haha

Liknande trådar

Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
938
Anläggning Vi har möjlighet att ha öppna ”luckor” mot stallgången i fronten på hästarnas boxar. Min häst är extremt pillig så hon har tidigare...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 182
Senast: Tualma
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 116
Senast: zarmino
·
Relationer Säkerligen många på Buke som släktforskar.... Eftersom jag numera har lite mer tid i tillvaron har jag börjat kolla bakåt i egen släkt...
Svar
18
· Visningar
674
Senast: Karfitsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka