Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det verkar ju finnas många olika sorters laserbehandlingar tex biolight, pharmalight, MID laser osv. Men vad är det för skillnad egentligen? Olika användningsområden eller?
Tack Mina hästar är inte skadade utan jag vill bara behandla dem i förebyggande syfte så att de kan prestera optimalt och inte få några stelheter mm. Lite "lyx i vardagen".
Skillnaden är ljusdioderna, laser och leddioder (led = Biolight och Pharmalight) är olika och de använder sej av olika våglängder.
Biolight och Pharmalight (eller Pharmalight är företaget, deras instrument heter Warp eller Photizo) använder sej av kombinerade våglängder av rött och infrarött ljus, medans de flesta lasertillverkare (Irradia mfl) använder sej av en specifik våglängd per laserprob.
Vad som spelar roll är också hur många Joule som man behöver få in i området som man skall behandla, dvs hur lång tid behöver man hålla på varje punkt. Hur instrumentet är utformat då man helst vill ha hudkontakt och så lite päls som möjligt emellan, samt att man vill komma åt i ex vis karleder mm
Bukefalosnyheter Jag vet inte om det är efter uppdateringen, men jag har problem att välja smiley nu. Det blir nästan alltid en 👍 först som jag sen får...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.