Låsa tråd på TS begäran?

Singoalla

Trådstartare
Nu blev jag konfunderad. Tidigare i våras startade jag en tråd som helt kom från ämnet, och jag tog väldigt illa vid mig vad som skrevs i den tråden. Jag bad dem sluta diskutera saken eftersom jag blev ledsen men fick svaren "Detta är ett diskussionsforum". Bad moderator vid två tillfällen att låsa tråden men fick svaret att tråden tyvärr ej kan låsas på TS begäran på grund av att tråden ej är TS utan allas. Det kan jag förstå och jag accepterade det svaret.

Men nu var jag inne på NiraKs tråd på ÄU om att hon blivit slagen på cykelbanan, som efter 3 sidor "Låses på TS begäran". Jag kunde inte någonstans se några inlägg som var värre än i min tråd, som det till och med fått rensas i av moderator tidigare pga nivån på vissa inlägg.

Hur är det med det här egentligen?

Sv: Låsa tråd på TS begäran?

Ingen regel utan udantag. Jag har varken kollat din eller tråden du hänvisar till så jag vet inte om de verkligen liknar varandra, eller kanske skiljer sig åt ganska mycket.
Ibland bestämmer vi oss för att vara lite bussiga och hjälper till med sådant som vi egentligen "inte behöver"

Att trådskaparen inte äger sin tråd och inte har rätt att bestämma över den är helt riktigt.
Numera finns möjligheten att blogga här på Bukefalos om man vill ha den möjligheten att helt styra vilka kommentarer som får skrivas.

Jag tycker att det är tråkigt när inte alla regler gäller för alla.

Istället för att se det som att moderatorerna ibland är bussiga och hjälper till lite extra för att de har tid, finns risken att många ser det som att moderatorerna är bussiga mot de användare de bryr sig mest om.

Som bekant är ju "att ha tid" en fråga om prioriteringar, och jag tycker inte att någon - t ex Singoalla - ska behöva ens fundera på ifall moderator bryr sig lite mindre om henne än om andra.

Det var ju jag som låste den och kan säga att det verkligen inte var för att jag tycker extra mycket om NiraK.

Det hade varit otrevlig ton på vissa inlägg, jag hade fått rapport både på triangel och någon som frågade på MSN om tråden. Jag tyckte att diskussionen som sådan kunde bli väldigt intressant men dels så var den OT och dels så var det en sådan diskussion som nästan alltid spårar ur, så jag satt mest och väntade på att det skulle ta fart så att jag skulle behöva slänga den. Fick ett PM från TS och tyckte att jag likagärna kunde låsa den då som senare.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insåg att jag har blivit bitter. Vad gör man åt det? Jag har varit trött i många år, men kämpat på så gott det går med tungt...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 794
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 014
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar