Lås till vagn?

Nielaa

Trådstartare
Ja som rubriken låter, har ni lås till era vagnar? typ hjullås?
jag har mina inne i en lada mina vagnar men dr står de dessvärre olåsa vilket betyder att det ju bara är at rulla iväg om om någon vill ta dom.

Så tänkte köpa någe form av lås och kedja fast rockard och maratonvagn ihop för att böka till de ännumer=)

Hur har i löst de?

kedja och hänglås i varandra vore nog bäst. Men se till att du får med både hjul och schassi så de inte bara kan montera bort ett hjul eller två och ta vagnen ändå.
Hjul är ju förhållandevis billigt att köpa till.

kedja och hänglås i varandra vore nog bäst. Men se till att du får med både hjul och schassi så de inte bara kan montera bort ett hjul eller två och ta vagnen ändå.
Hjul är ju förhållandevis billigt att köpa till.

Ja jo jag funderar på det, att köpa kedja till MC och låsa fast den på så vis=)

Mina vagnar står också relativt skyddade men jag har den kraftigaste kedjan som fanns på Clas Ohlsson. Den var dessutom täckt med nån slags textil så inte lacken repas på vagnarna.

Mina vagnar står också relativt skyddade men jag har den kraftigaste kedjan som fanns på Clas Ohlsson. Den var dessutom täckt med nån slags textil så inte lacken repas på vagnarna.

Ja nåt sånt jag tänkte så låser man fast rockarden i maratonvagnen så blir det väääldigt jobbigt å sno vagnarna =)

Jag har en redig kedja, samt ett hänglås som har samma cylinder som mina andra lås. Jag har alltså samma nyckel. Känns enkelt och smidigt. Kedjan och låset har hög klassning på säkerhet, kommer ej ihåg vilken klassning. Den kan jag använda i framtiden till annat ändamål, så det var en bra investering

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 364
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 481
Senast: Mia_R
·
Körning Min halvblodsunghäst är inkörd och har skött sig som en riktig pärla - så han verkar tycka det är kul. Men vi har aldrig kört med vagn...
Svar
9
· Visningar
4 578
Senast: moiran
·
F
Körning Hej! I förrgår och igår var de första gångerna jag körde med mitt lilla shettissto lite längre, hon gick på som en klocka och tyckte...
12 13 14
Svar
261
· Visningar
27 648
Senast: _L_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023