Läs denna! Alla som skall skaffa hund!

Sv: Läs denna! Alla som skall skaffa hund!

kan säga dig att en smuggelhund kostar mer än 2-3000kr.
Dessutom går dom till försäljning direkt när dom kommer in i landet så någon stor kostnad för mat är det inte heller.
Tyvärr är ju många hundar eftertraktade så många folk skiter fullständigt i om dom har papper bara dom får sin lilla "pryl". Så det är tyvärr stor affär med att smuggla. :mad:

Varför dom binder dom drogar m,m är för att dom ska inte bli upptäckta, dom ska vara så tysta som möjligt!

Håller med om varför smuggla? kör med öppna kort sköt det lagligt! så är det väl inga problem att ta in djur utifrån.

nermal skrev:
Varför dom binder dom drogar m,m är för att dom ska inte bli upptäckta, dom ska vara så tysta som möjligt!
Men det fattar ju jag också att det är för att de inte ska upptäckas. Men hade det inte varit lättare att lägga dem i en transportbur med en filt i, samt ge dem lugnande medel. Man måste ju faktiskt inte vara elak mot djuren bara för att man bryter mot imoprt-lagen.

Vet du vad smugglig är??
En transportbur..... hmm, hur små tror du dom är??? Ganska så lätt att upptäcka om du har en sådan med dig eller hur.

Hade dessa som håller på med sånthär varit djurvän, så hade dom antagligen inte smugglat.
En smugglare skiter i om dom "skadar" djuren, "dör 2 finns det ändå 5 kvar" . så bind ihop & droga djuren,packa in dom så osynligt som det bara går över med filt och väskor sen är det bara att ta en chansning.

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 181
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 406
Senast: Troll
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 492
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama