Lara valpen lata bli hastar?

M

mardley

Tog med valpen till stallet ikvall. Hon har varit med nagra ganger forut, och da har hon alltid morrat och varit sma-skraj for hastarna. Hon har fatt nosa genom galler och jag antar att hon insag att de inte ar farliga alls. Hade henne los i stallet ikvall, da alla hastar stod inne i sina boxar forutom hasten jag rider (som jag vet ar snall). Valpen var helt oradd, sprang runt hastens ben och nar hasten strackte ner huvudet for att lukta pa henne sa borjar valpen slicka hasten pa mulen. Sott, javisst, men inte sarskilt bra. Hon har ingen som helst uppfattning om att halla sig undan fran hastarnas ben eller huvuden. Kompisen ledde ut sin hast och valpen stutsade fram for att inbjuda hasten till lek. Jag kopplade henne saklart, men jag vill ju helst inte att hon ska tro att varje hast ar en lekkompis som man kan slicka pa mulen... :eek: Jag forsoker visa att det ar "fel" att ga nara hasten, hon backar men fem sekunder senare ar hon framme igen. Ville bara hora om hur andra har gjort nar de vant hundar och hastar tillsammans?

Sv: Lara valpen lata bli hastar?

jag har inte behövt göra något speciellt. Min hund har stor respekt för hästarna och vågar inte gå nära dem.

Sen har hon sprungit rakt in i eltråden (som inte va på som tur va) så den springer hon inte in i igen.

Hur du ska göra vet jag inte.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 028
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 371
Senast: Disen
·
Övr. Hund Lite drygt tva manader efter att vi avlivade var forra hund skaffade vi en ny hund. Vi fick hem honom i mitten av februari och han var...
Svar
16
· Visningar
2 032
Senast: Ravishing
·
Hästmänniskan Lang historia kort. Var uppe och prov jobbade pa en ko farm med hastar de anvander till att fosa kor med. Jag fick rida pa en hast...
Svar
7
· Visningar
2 174
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka